GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODEL TASARIMI II/KMT-202
Dersin Adı: MODEL TASARIMI II
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Murat Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Takı tasarımı için araştırma yaparak, tasarım ilkelerine uygun tasarım panosu hazırlayabilme.
Tasarım araştırmasının yöntem ve tekniklerine uygun tasarım fikirleri ile panodan model geliştirebilme.
Uygun tasarım araştırmasının yöntem ve tekniklerine uygun tasarlanan takıları sunarak üretime hazır hale getirebilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Soru cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Soyut ve Somut Kavramlar Üzerine Proje Çalışması
2. Hafta  Soyut ve Somut Kavramlar Üzerine Proje Çalışması
3. Hafta  Soyut ve Somut Kavramlar Üzerine Proje Çalışması
4. Hafta  Soyut ve Somut Kavramlar Üzerine Proje Çalışması
5. Hafta  Tasarımda Üç Boyutlu Çizimin Öğretilmesi
6. Hafta  Tasarımda Üç Boyutlu Çizimin Öğretilmesi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Üç Boyutlu Takı Tasarımı
9. Hafta  Üç Boyutlu Takı Tasarımı
10. Hafta  Takıda Detay Çizimleri
11. Hafta  Takıda Detay Çizimleri
12. Hafta  Üç Boyutlu Takı Tasarımı ve Renklendirilmesi
13. Hafta  Üç Boyutlu Takı Tasarımı ve Renklendirilmesi
14. Hafta  Üç boyutlu takı tasarımlarının renklendirilmesi ve ürün haline dönüştürülmesi
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Codina, C., 2000. Handbook of JewelleryTechniques, A&C Black. Olver, L., 2004. The Art of Jewellery Design, A&C Black. Jinks, M., 2007. The Complete JewelryMaking Course, Paperback.Neumann, R.V., 1982. The Design andCreation of Jewelry, Hardcover.Le Van, M. Baharal, T., 2011. 500 Silver JewelryDesigns, Paperback. Olver, E., 2002. The Art of Jewelry Design, Hardcover. Holschuh, B., 2009. TheJeweler’sStudioHandbook, Paperback. Gollberg, J., 2006. Making Metal Jewelry: Projects, Techniques, Inspiration, Paperback
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Gösterme, Gözlem
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
11
6
66
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
172
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilmeX
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX