GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL TASARIM I/STF-101
Dersin Adı: TEMEL TASARIM I
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr. Mehtap PAZARLIOĞLU BİNGÖL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mpazarlioglu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehtappazarlioglu@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat eseri ve tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olma.
Sanat eseri ve tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapabilme.
Sanat ve tasarım alanlarına dair yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanabilme.
Aktif eleştiri, ilişkilendirme, deneme, araştırma yapabilme.
Teorik bilgileri uygulamalı çalışmalara aktarabilme. Gözlem yapma.
Duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade edebilme. Sanat eserinden haz alma.
Sanatsal problemleri belirleyip, bunlara alternatif çözüm önerileri, üretebilme ve sonuçlandırma.
Sanatsal düzenleme öğe ve ilkelerinin özgün tasarımlardaki önemini kavrama.
Grup çalışmaları ile işbirliği yapabilme. Hoşgörü sahibi olma.
Sanat ve tasarımda kullanılan malzeme ve teknikleri tanıyıp, kullanabilme ve sonucunda özgün uygulamalar gerçekleştirme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilerle tanışma, dersin tanımı, içeriği, amacı, hedefleri ve ders programı hakkında bilgilendirme.
2. Hafta  Açık-koyu değerlerin bir form oluşumundaki öneminin kavranması için karakalem ton skalası hazırlanması ve skalanın çeşitli objelerde uygulanması.
3. Hafta  Sanatsal Düzenleme Öğeleri ve İlkeleri ile ilgili bilgilendirme. Çizgi öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
4. Hafta  Nokta öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
5. Hafta  Leke öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
6. Hafta  Nokta, çizgi, leke öğelerinin bir arada kullanıldığı çalışmalar yapılması.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Farklı objeler üzerinde doku çalışmalarının yapılması.
9. Hafta  Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
10. Hafta  Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
11. Hafta  Suluboya kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
12. Hafta  Suluboya kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
13. Hafta  Kolaj çalışmalarının yapılması
14. Hafta  Kolaj çalışmalarının yapılması
15. Hafta  Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri göz önünde bulundurularak kolaj ya da karakalem kompozisyon çalışması yapılması.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1- Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay. 2- İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar 3- Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi. Anadolu Üniv. Yay. 4- Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990. 5- M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986 6- Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay. 7- Metin SÖZEN, Sanat Kavram ve Teknikleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi 8- Ercüment KALMIK, Renklerin Armoni Sistemi 9- E.FISCHER, Sanatın Gerekliliği 10- J. BERGER, Görme Biçimleri 11- W. DEONNA, Sanatta Ritimler ve Kanunlar 12- Yusuf Baytekin BALCI- Nuran SAY. Temel Sanat Eğitimi, YA-PA, 2002 İst. 13- H. READ, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay. 14- J. M. PARRAMON, Resimde Renk ve Uygulanışı 15- Ali SEYLAN, Temel Tasarım. Dağdelen Basın Yayın. 16- Durmuş AKBULUT, Resim Neyi Anlatır. İstiklal Kitabevi. 17- Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 18- Jose M. PARRAMON, Çizim ve Resim
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
14
5
70
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme