GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEZUNİYET PROJESİ/KMT-406
Dersin Adı: MEZUNİYET PROJESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd.Doç.Dr. Meral BÜYÜKYAZICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tezin bölümlerini oluşturur ve teze uygun düzenleme yapabilme.
Anket formlarını düzenler ve uygulayabilme.
Bilgi formlarını düzenleyebilme.
Verileri değerlendirebilme.
Elde edilen verileri rapor haline getirebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tez hazırlamada temel ilke ve prensipler
2. Hafta  Tez bölümlerinin tanıtımı ve yazım kuralları
3. Hafta  İlgili araştırmaların incelenmesi, bilişsel alan hedeflerine uygun ana ve alt başlıkların belirlenerek kavramsal temellerin oluşturulması.
4. Hafta  Yöntem bölümünün yazılması
5. Hafta  Verilerin analize hazırlanması, anket ve bilgi (gözlem) formları
6. Hafta  Verilerin analizi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Tablo ve grafik oluşturma, bulgular ve yorum bölümünün tanımı, nitelikleri ve olası yanılgılar
9. Hafta  Bulgular ve yorum bölümünün amaçlar doğrultusunda ana ve alt başlıklarının oluşturulması
10. Hafta  Bulguların açıklanması ve yorumun yapılması, sonuç, özet ve öneriler, kaynakça ve ekler
11. Hafta  Bulguların açıklanması ve yorumun yapılması, sonuç, özet ve öneriler, kaynakça ve ekler
12. Hafta  Tez proje tasarımı
13. Hafta  Tez proje tasarımı
14. Hafta  Tez proje tasarımı
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Bilimsel Araştırma Teknikleri, Niyazi Karasar Ankara 1995 -Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Niyazi Karasar Ankara 1994 -Arseven,Ali. D. 2003. Alan Araştırma Yöntemi . Gündüz Eğitim ve yayıncılık,Ankara . -Kaptan, Saim. 1998. Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Tekışık Web Ofset Tesisleri, Ankara . -Karasar , Niyazi.1984. Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı . Düzen yayınları, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
9
4
36
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilmeX
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX