GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I/KMT-305
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Mehmet Fatih ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mfozdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Profil eğrisi oluşturabilir.
Profil eğrisiyle silindirik ve küresel rotasyon öğeleri çizebilir.
Verilen ölçüler doğrultusunda eğriler ve bu eğrilerin oluşturduğu yüzeyler çizebilir.
Eğriler ve yüzeyler üzerinde kesme, bağlama, birleştirme, uzatma gibi işlemler yapabilir.
Rölyef oluşturma. Dijital ortamda logo ve amblemlere derinlik verebilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dijital ortamda çizim ve modellemeye giriş: NURBS ortamı olan Rhinoceros paket yazılımının kullanıcı arayüzünün tanıtımı, fare davranışları ve klavye
2. Hafta  Rhinoceros’un menü öğeleri ve kısayol sanal tuşları. Snap ve Osnap menülerinin açıklanması. Nokta, doğru parçası, eğri parçası çizimi ve detaylar.
3. Hafta  Curve açılır menüsünden sırasıyla komutların tanıtımı. Düzlem üzerinde harf çizme uygulaması. Sınır çizgileri yoluyla geometrik şekilleri ifade etme v
4. Hafta  Yüzey komutları: Edge curves, patch, curve network, loft komutlarının özellikleri.
5. Hafta  Yüzey komutları: Revolve, rail revolve, sweep 1 rail, sweep 2 rails komutlarının özellikleri.
6. Hafta  Yüzey komutları: Point grid, corner points, planar curves, drape komutlarının özellikleri.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Curve from object ve curve edit tools alt menülerinin tanıtım ve özellikleri
9. Hafta  Heightfield from image, Surface-Extrude Curve, Offset surface, Solid-Extract Surface alt menülerinin tanıtımı ve özellikleri
10. Hafta  Solid-fillet edge, cap planar hole, pipe, transform-mirror, scale, twist, bend, taper komutlarının tanıtımı ve özellikleri.
11. Hafta  Nurbs nesnenin mesh nesneye dönüştürülmesi.
12. Hafta  Analyze-edge tools aracılığıyla nesnede sorunları çözmek.
13. Hafta  Modelin pozlandırılması. Materyal özelliklerinin belirlenmesi. Çözünürlük ayarlamaları. Işık kaynaklarının yerleştirilmesi.
14. Hafta  Make 2D drawing komutuyla teknik resim elde edilmesi.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tutorials Yardım Dosyaları İlgili web forumları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru- cevap, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
10
4
40
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilme
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme