GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODEL TASARIMI III/KMT-301
Dersin Adı: MODEL TASARIMI III
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Murat Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk bezeme sanatında kullanılan motiflerini inceleyerek modern takılara uygulayabilme.
Tasarımların oluşturulması aşamasında form ve kompozisyonun önemini açıklayabilme.
Formların iki ve üç boyutlu çizimini gerçekleştirme yetisini edininebilme.
Tasarımlarını oluştururken gözlemlerinden faydalanmayı ve çizimlerine özgün yorumlar katabilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Bezeme Sanatında kullanılan Motiflerin incelenmesi
2. Hafta  Türk Bezeme Sanatında kullanılan Motiflerin özellikleri
3. Hafta  Türk Bezeme Sanatında kullanılan Motiflerin takı tasarımlarında kullanılması
4. Hafta  Tasarımların ürün haline getirilmesi
5. Hafta  Oran ve orantının tasarımdaki önemi
6. Hafta  Tasarımların oluşturulmasında form ve kompozisyonun önemi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  İki ve üç boyutlu formların oluşturulması.
9. Hafta  Doğal objeleri gözlemleyip, tasarımlarına yansıtma
10. Hafta  Ön proje , Eskizler
11. Hafta  Eski dönemlerde kullanılan objelerin incelenmesi
12. Hafta  Eski dönemlerde kullanılan objelerin yorumlanması
13. Hafta  Eski dönemlerde kullanılan objelerin takı tasarımlarında kullanılması
14. Hafta  Tasarımların ürün haline getirilmesi
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Codina, C., 2000. Handbook of JewelleryTechniques, A&C Black. Olver, L., 2004. The Art of Jewellery Design, A&C Black. Jinks, M., 2007. The Complete JewelryMaking Course, Paperback.Neumann, R.V., 1982. The Design andCreation of Jewelry, Hardcover.Le Van, M. Baharal, T., 2011. 500 Silver JewelryDesigns, Paperback. Olver, E., 2002. The Art of Jewelry Design, Hardcover. Holschuh, B., 2009. TheJeweler’sStudioHandbook, Paperback. Gollberg, J., 2006. Making Metal Jewelry: Projects, Techniques, Inspiration, Paperback.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
6
6
36
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilme
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme