GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GEMOLOJİ/KMT-208
Dersin Adı: GEMOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd.Doç.Dr. Meral BÜYÜKYAZICI ,Öğr.Gör.Dr.İlknur Kamiloğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  emeral@gazi.edu.tr,eilknur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Taşın oluşumunu bilme becerisi Taşın oluşumunu bilme becerisi
Taşın özelliklerini bilerek, guruplara ayırabilme
Taşın yapısına göre kesim şekillerini sınıflamabilme
Taşın kesim tekniklerini bilme
Taşın kesimini uygulayabilme becerisine sahip olabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Süs taşı bilimi gemolojinin tanımı .
2. Hafta  Taşların fiziksel ve kimyasal özelliklerinin incelenmesi
3. Hafta  Fiziksel ve kimyasal dış etkilere karşı dayanıklılık.
4. Hafta  İşlenebilirlik ve taşınabilirlik sahip oldukları diğer ortak özellikler
5. Hafta  Süs ve kişisel ziynet eşyası, koleksiyon ve dekorasyon amacıyla kullanılması
6. Hafta  Günümüzde yer kabuğunu oluşturan kayaçlar
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Türkiye’de de rastlanan süs taşları
9. Hafta  Değerli kayaç ve mineral yataklarının oluşumları
10. Hafta  Süs taşlarının gemolojik özelliklerinin araştırılması
11. Hafta  Süs taşlarının uygulamalı ve bilimsel yöntemlerle kazandırılması.
12. Hafta  Süs taşlarının oluşumu, gemolojik parametrelerinin belirlenmesi,
13. Hafta  Sentetik, imitasyon, kompozit ve işlem görmüş taşların doğal olanlardan ayırt edilmesi. Süs taşı sentez yöntemleri, işleme teknikleri,
14. Hafta  Türkiye ve dünyanın önemli süs taşı yatakları ve değerlendirilmesi,
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  J. Bauer/V.Bouska, Edelsteinführer, VerlagDausienHanau, 1993,Carlo Cumo - ClaudeMazloum, Jewelery Gem By Gem, MastersandMaterials, Gremese International, 1996, Rome, Italy, ISBN 88-7310-070-9,Gemmologie, Zeitschrift der DeutschenGemmologischenGesellschaft, Jahrgang 60/Heft 3/4 / Dezember 2011, OddGmbtlandCo KG Print+Medien, BadKreuznach, Germany
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
6
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilme
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilme
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme