GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKNİK ÇİZİM/KMT- 205
Dersin Adı: TEKNİK ÇİZİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Murat YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Teknik resim kavramı ve kurallarını anlayabilme
Çizim aletlerini tanıma ve kullanabilme
Geometrik parçaların çizim tekniklerini kavrayabilme
Geometride temel izdüşüm prensiplerini uygulayabilme
Perspektifleri ve kesitleri gösterebilme
Gölgelendirme ve kroki konularını çizebilme
Bir objenin oluşumunda tasarlama ve projelendirme safhalarını gösterebilme


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kaynak kitaplar, kullanılacak araç ve gereçlerin belirlenmesi. Teknik bilgilendirme
2. Hafta  Teknik resmin tanıtımı, kavram, kural ve uygulamalar. Nokta, doğru, kırık çizgi, eğri çizgi ve açı tanımları
3. Hafta  Doğruların pergel yardımı ile eşit parçalara bölünmesi. Doğrular üzerine dik çıkmak, açı taşıma yöntemleri.
4. Hafta  Oval, elips ve spiral çizimleri
5. Hafta  Geometride temel izdüşüm prensipleri ve çizim teknikleri.
6. Hafta  Basit maketler üzerinde uygulamalar ve ölçümlendirme
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Perspektif tanıtımı ve çeşitleri, konik perspektif ve çeşitleri, derste tek noktalı perspektif çizimleri.
9. Hafta  İki noktalı konik perspektif ve üç noktalı konik perspektif çizimleri
10. Hafta  İki noktalı konik perspektif ve üç noktalı konik perspektif çizimleri
11. Hafta  Paralel perspektif tanıtımı ve çeşitleri
12. Hafta  İzdüşümlerden izometrik ve eğik perspektif çizimleri
13. Hafta  İzdüşümlerden izometrik ve eğik perspektif çizimleri
14. Hafta  Kesit uygulamaları, gölgelendirme ve kroki çizimler
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Pancarcı,A.,E.Öcal.,(1994)Yapı Teknik Resmi,İstanbul, Koparal, A.H.,M.İplikçioğlu.,(1999),Teknik Resim,İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, gözlem, inceleme, araştırma ve uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
6
6
36
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
122
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilme
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme