GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DESEN II/STF 104
Dersin Adı: DESEN II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Atilla İLKYAZ, Doç. Dr. Gültekin AKENGİN, Doç. Ayşegül TÜRK, Yrd. Doç. Dr. Can ŞAHİN, Öğr. Gör. Murat YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atilailkyaz@gmail.com, gultekinakengin@gmail.com, gulturkgulturk@gmail.com, cansahincs@hotmail.com, ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Doğadan ve modelden çizimlerle doğru görme becerisi kazanabilme.
Ölçü alma becerisini geliştirme.
Desende ölçü, oran, orantı, denge, ritim gibi öğeleri kullanma.
Figür, natürmort ve farklı nesneleri çizebilme.
Farklı malzeme ve teknikleri yaratıcı bir şekilde kullanarak desen çizebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modelden desen çalışması
2. Hafta  Portre çalışması
3. Hafta  Modelden desen çalışması
4. Hafta  Modelden desen çalışması
5. Hafta  Modelden desen çalışması
6. Hafta  Natürmorttan desen çalışması
7. Hafta  Natürmorttan desen çalışması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Modelden desen çalışması
10. Hafta  Modelden desen çalışması
11. Hafta  Modelden desen çalışması
12. Hafta  Modelden desen çalışması
13. Hafta  Modelden desen çalışması
14. Hafta  Proje çalışması
15. Hafta  Proje çalışması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.1. Barber, B. (2014). Çizimin Sırları-1: Temel Karakalem Teknikleri. (Çev. Manolya Aşık). İstanbul: Profil Yayıncılık. 2. Barber, B. (2015). Çizimin Sırları-2: İleri Karakalem Teknikleri. (Çev. Manolya Aşık). İstanbul: Profil Yayıncılık. 3. Dunn, A. (2015). Pen and Ink Drawing: A Simple Guide. Three Minds Press 4. DeMartin, J. (2016). Drawing Atelier - The Figure: How to Draw in a Classical Style. Ohio: North Light Books. 5. Beverly Hale, R. (2000). Anatomy Lessons From the Great Masters. New York: Watson-Guptill Publiactions. 6. Rogers Peck, S. (2012 ). Atlas of Human Anatomy for the Artist. New York: Oxford University Press. 7. Maslen, M., Southern, J. (2011). The Drawing Projects: An Exploration of the Language of Drawing. London: Black Dog Publishing. 8. Kaupelis, R. (1992). Experimental Drawing Techniques. New York: Watson-Guptill Publications.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
12
4
48
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
114
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme