GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ SANAT/STF-302
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ SANAT
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Ayşegül TÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~gulturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulturkgulturk@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çağdaş sanatı yorumlama bilgisine sahip olur.
Çağdaş sanat ve görsel kültürü tanır.
Çağdaş sanatın gelişimi ve sistematiğini kavrar.
Sanatı; felsefi, sosyolojik, psikolojik açıdan değerlendirme bilgisi edinir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modernizmden İkinci Dünya Savaşı'na: Sanat
2. Hafta  Modernizmden Postmodernizme: Savaş Sonrası Sanat
3. Hafta  Soyut Dışavurumculuk
4. Hafta  Kitle Kültürü ve Sanat
5. Hafta  Kavramsal Sanat ve Minimalizm
6. Hafta  Sanat ve Kültürel Muhalefet
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Beden ve Performans Sanatı
9. Hafta  Feminist Sanat ve Cinsel Kimliğin Sanatta Yükselişi
10. Hafta  Arazi Sanatı
11. Hafta  Yeni Dışavurumculuk
12. Hafta  Yeni Kavramsalcılık
13. Hafta  21. yy'da Sanat
14. Hafta  Modern Görüntüleme Araçları ve Sanat
15. Hafta  Modern Görüntüleme Araçları ve Sanat
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ARTUN,Ali (Editör) (2010), Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş, (Çev: Erdoğan Alkan,Sabahattin Eyüboğlu,Melih Cevdet Anday, Ece Erbay, Mustafa Tüzel,Elçin Gen, Can Gündüz,Ufuk Kılıç, Kaya Özsezgin),İstanbul:İletişim Yayınevi. BÜRGER, Peter (2012), Avangard Kuramı,(Çev: Erol Özbek), İstanbul:İletişim Yayınevi. TZARA, Triztan (2004), Dada Manifestoları,(Çev:Elif Gökteke), İstanbul: Norgunk Yayıncılık. BRETON, Andre(2010), Sürrealist Manifestolar, (Çev:Yeşim Seber Kafa, Artemis Günebakanlı , Ayşe Güngör), İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları. ÇEKER, Alper (2010), Rus Avangard Manifestoları, İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları. ARTUN, Ali (2011),Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi: Estetik - Modernizmin Tasfiyesi, İstanbul:İletişim Yayınevi. ANTMEN, Ahu (Editör) (2008), 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar: Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla, İstanbul: Sel Yayıncılık.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX