GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SANATI/STF-201
Dersin Adı: TÜRK SANATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. K. Özlem ALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aakgul/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aakgul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Süsleme Sanatlarının oluşum ve gelişim sürecini ve felsefesini tartışır.
Türk Süsleme Sanatlarının tarihsel gelişimini anlar.
Türk süsleme sanatlarının kullanım alanlarını, farklı malzeme özelliklerine göre anlatır.
Türk Süsleme Sanatlarını konu, kompozisyon ve renk özellikleri ile kavrar.
Türk Süsleme Sanatlarındaki dönem, üslup ve teknik özellikleri tartışır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk süsleme sanatlarının oluşum ve gelişim süreçleri
2. Hafta  Orta Asya Türk Sanatı ve oluşumu, hayvan üslubu
3. Hafta  Anadolu Selçuklu Sanatı oluşumu, genel üslup özellikleri
4. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi ahşap, taş, tuğla ve çini süsleme sanatları ve özellikleri
5. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi metal ve seramik süsleme sanatları ve özellikleri.
6. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi dokuma sanatları ve özellikleri.
7. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi farklı malzemelerde kullanılan motifler, semboller ve anlamları.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Beylikler Dönemi Türk Sanatı ve özellikleri.
10. Hafta  Osmanlı Sanatının oluşumu ve genel üslup özellikleri.
11. Hafta  Osmanlı dönemi sivil ve dini mimari sanatlarında kullanılan malzeme ve dekoratif öğeler.
12. Hafta  Osmanlı dönemi deri, tezhip ve cilt sanatları.
13. Hafta  Osmanlı dönemi dokuma, işleme ve tekstil (kumaş) sanatları.
14. Hafta  Osmanlı sanatında görülen sembolik motifler ve anlamları.
15. Hafta  Osmanlı dönemi minyatür sanatı ve plastik unsurları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ASLANAPA, O.; Türk Sanat Tarihi, 1984 ÇORUHLU, Y.; Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, 1997; Alp, K.Özlem. Türk Süsleme Sanatı Tarihi Ders Notları; Keskiner, Cahide. Türk Motifleri. İstanbul, 1988.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
58
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme