GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGARLIK TARİHİ/STF-107
Dersin Adı: UYGARLIK TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Olcay BORATAV
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  olcayboratav@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uygarlık ve Kültür kavramlarını kavrayabilir.
Uygarlığın ögelerini tanımlayabilir.
Uygarlığın gerekliliklerini anlayabilir.
Uygarlığın evrimini kavrayabilir.
İlkçağ uygarlıklarını tanıyabilir.
Ortaçağ uygarlıklarını tanıyabilir.
Avrupa'da Rönesans ve Reform sonrası etkileri ve Aydınlanma Çağını anlayabilir.
Avrupa'da Sanayi Devrimi ve sonrası batıdaki gelişmeleri kavrayabilir.
Uygarlıklararası etkileşimleri tanımlayabilir.
İçinde bulunulan yüzyılda kültürel kimliğini yansıtan özgün eserler üretmenin değerini algılayabilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uygarlık, Kültür kavramları, aralarındaki ortak ve farklar, Alan Terminolojisi
2. Hafta  Uygarlığın Gereklilikleri; Akıl, bilim ve metod yolu ile bilgi üretme, Teknoloji kullanma, Toplumsal örgütlenme, Kentleşme
3. Hafta  Uygarlığın Ögeleri; Sosyo ekonomik yapı, Siyasal Yapı, Din,Düşünce ve Sanat ürünleri
4. Hafta  İlkçağ, Batı Uygarlıkları Yunan Uygarlığı, Roma Uygarlığı
5. Hafta  İlkçağ, Ön Asya ve Mısır Uygarlıkları
6. Hafta  İlkçağ, Anadolu Uygarlıkları
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Müze Gezisi
9. Hafta  İlkçağda Asya Uygarlıkları
10. Hafta  Uzakdoğu ve Amerika Kıta Uygarlıkları
11. Hafta  Ortaçağda Avrupa Uygarlıkları
12. Hafta  Ortaçağda Türk ve İslam Uygarlığı
13. Hafta  İstanbulun alınışı ve etkileri Osmanlı Uygarlığı
14. Hafta  Avrupa'da Rönesans ve reformun getirdikleri, Avrupa'da Sanayi Devrimi ve sonrası
15. Hafta  Uygarlıklar arası etkileşimler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Braudel,F. (Çev.Kılıçbay, M.A).1995.Uygarlıkların Grameri,İmge Kitabevi. Eyuboglu, İ.Z.1981. Anadolu Uygarlığı, Der Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilme
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme