GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İÇ MİMARİ RESTORASYON/ÇST-404-S
Dersin Adı: İÇ MİMARİ RESTORASYON
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İç Mimari süsleme elemanları hasar tespit yapılması gerektiği konusunda fikir üretebilme
Geleneksel dini ve sivil iç mimari süsleme elemanları konservasyon ve restorasyon planlaması yapabilme
İç mimari konservasyon ve restorasyonunda kullanılan malzemeleri bilme
İç mimari konservasyon ve restorasyonunda uygun malzeme tespiti yapabilme
Geleneksel dini ve sivil iç mimari konservasyon ve restorasyon uygulamaları yapabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, önemi, konuları ve kaynakları
2. Hafta  İç mimari süsleme elemanları kavram ve terimler bilgisi.
3. Hafta  İç Mimari süsleme elemanlarında hasar tespit yöntemleri
4. Hafta  İç Mimari süsleme elemanlarında rölöve ve restitüsyon yöntemleri
5. Hafta  Renk, doku, desen ve motif bütünlüğü olan desen raporları oluşturma
6. Hafta  İç mimari konservasyon ve restorasyonunda kullanılan malzeme bilgisi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Geleneksel dini ve sivil mimari süsleme elemanları konservasyon ve restorasyon planlaması
9. Hafta  İç Mimari süsleme elemanlarında restitüsyon uygulamaları
10. Hafta  İç mimari konservasyon ve restorasyonunda uygun malzeme tespiti
11. Hafta  Geleneksel dini ve sivil iç mimari taş eserlerin konservasyon ve restorasyon uygulamaları
12. Hafta  Geleneksel dini ve sivil iç mimari alçı ve cam eserlerin konservasyon ve restorasyon uygulamaları
13. Hafta  Geleneksel dini ve sivil iç mimari ahşap eserlerin konservasyon ve restorasyon uygulamaları
14. Hafta  Geleneksel dini ve sivil iç mimari ahşap eserlerin konservasyon ve restorasyon uygulamaları
15. Hafta  Final Çalışması
16. Hafta  Final Çalışması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BAŞARAN, Sait, (2000),Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/ Restorasyonu, İstanbul, Graphis Yayınları. - Restorasyon- Konservasyon Ders Notları,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap-pekiştirme, gözlem, inceleme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
152
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX