GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KEÇE UYGULAMALARI-II/HKT-406-S
Dersin Adı: KEÇE UYGULAMALARI-II
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. H. Sinem ŞANLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/hurrem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hurrem@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Keçede kullanılan araç gereçleri tanıma.
Keçe üretim tekniklerini uygulayabilme.
Keçe sanatına ait farklı dönemlerdeki örneklerin desen özelliklerini bilme.
Elyaf ve keçe boyamada doğal ve kimyasal boyaları uygulayabilme
Keçe süsleme tekniklerini uygulayabilme.
Yeni tasarımlar geliştirebilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Keçe hakkında genel bilgi; ilgili kaynaklar, terim ve kavramlar
2. Hafta  Keçenin tarihi gelişimi ve Türk kültüründe kullanım alanları,
3. Hafta  Keçe sanatında motif ve kompozisyon özellikleri,
4. Hafta  Keçe yapımında kullanılan araç-gereçler ve yapım teknikleri.
5. Hafta  Keçe yapımında kullanılacak yün elyafın ve keçelerin boyanması
6. Hafta  Tepme keçe yapım teknikleri ve uygulamaları
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Tepme keçe yapım teknikleri ve uygulamaları
9. Hafta  Keçe yama (aplikasyon) tekniğinde desenleme ve uygulamaları
10. Hafta  Keçe oyma ve tutturma(enkrüste) ve sırıma tekniğinde desenleme ve uygulamaları
11. Hafta  Keçe üzerine suzeni işleme tekniği ve uygulamaları
12. Hafta  Tepme keçe ile ürün oluşturma
13. Hafta  Tepme keçe ile ürün oluşturma
14. Hafta  Tepme keçe ile ürün oluşturma
15. Hafta  Tepme keçe ile ürün oluşturma
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -BAŞAR, ERGENEKON C. (1999), Tepme keçelerin tarihi gelişimi renk desen teknik ve kullanım özellikleri, Kültür Bak. Ankara. SEYİRCİ,M., A.Topbaş (1999)Anadolu’da Keçecilik, , Erdem-Halı Özel Sayısı- III,Atatürk Kültür Merkezi Yayını,C.10, S.30, Ankara. AKPİNARLI,H. Feriha,. (2008).SiverekKeçelerinde Teknik Motif ve Kompozisyon Özellikleri, Şurkav Kültür Sanat Tarih ve Turizm Dergisi.Yıl:1,Sayı:2, Eylül ÜLGER, Nihal. (2008).Keçe Sanatı ve Tarsus Örneği, A.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Etkinlikleri 05-06 Mayıs 2008 Antalya. GSE Bildiriler Akdeniz Üniversitesi Yayın No:SM6. Antalya,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Deney, Alan Araştırması, Takım/Grup Çalışması
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
3
1
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
151
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX