GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇİNİ KONSERVASYONU VE RESTORASYONU/ÇST-408-S
Dersin Adı: ÇİNİ KONSERVASYONU VE RESTORASYONU
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Konservasyon ve restorasyonla ilgili çalışmaların her aşamasını teorik olarak tanımlayabilme
Alanlarıyla ilgili restorasyon ve konservasyon uygulamaları yapabilme
Restorasyonu ve konservasyonu yapılacak olan seramik- çini malzemenin durum tespitini yapabilme
Olumsuz dış ve iç etkenlerden nasıl korunması gerektiğini analiz edebilme
Konservasyon ve restorasyon özelliklerini ayırt edebilme
Eserlerin teknik ve desen özelliklerini çözümleyebilme
Restorasyon ve konservasyon alanlarında ekip çalışması yapabilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkiye’ de çini- seramik eserlerin restorasyon ve konservasyon koşulları
2. Hafta  Çini ve seramik eserlerin bulundukları yerde, konsolide (sağlamlaştırma) çalışmaları
3. Hafta  Çini ve seramik eserlerin bulundukları yerde sergileme koşulları (ısı,ışık,nem,toz vb.)
4. Hafta  Kazı alanlarından çıkan çini, seramik parçalarının, müze vb. kapalı alanlarda koruma ve sergileme koşulları
5. Hafta  Türk çini –seramik konservasyon uygulamalarının incelenmesi
6. Hafta  Türk çini-seramik restorasyon uygulamalarının incelenmesi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Çini - seramik restorasyon projesi (tıpkı üretimi yapılarak)
9. Hafta  Geleneksel çini ve seramik reprodüksiyonlarından birer konu belirlenmesi
10. Hafta  Seçilen konunun teknik çizimlerinin, parçalı olarak hazırlanmasıve kalıplarının alınması
11. Hafta  Projede kullanılacak teknik, renk ve kompozisyonların belirlenerek, uygulanması
12. Hafta  Uygulamanın bisküvi pişiriminin yapılması
13. Hafta  Şekillendirilen ürünün sırlanması ve bazı parçaların eksiltilerek, bitmiş hale getirilmesi
14. Hafta  Tıpkı ürünlerin üzerinde restitüsyon çizimlerinin hazırlanması. Parçaların çizimlere göre, rekonstrüksiyonunun yapılması
15. Hafta  Final Çalışması
16. Hafta  Final Çalışması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BAŞARAN, Sait, (2000),Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu,İstanbul: Graphis Yayınları -ÖKSE, Tuba, (2002) , Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul:Arkeoloji ve Sanat Yayınları. -KAYA, Hüseyin, (1992), Restorasyon- Konservasyon Ders Notları, Mimar Sinan Üniversitesi, G .S.Ü. Basılmamış Ders Notları .
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, gözlem, inceleme, ,araştırma ve uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değil
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
3
1
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
151
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX