GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL NAKIŞ TEKNİKLERİ/HKT-305-S
Dersin Adı: TEMEL NAKIŞ TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Teknikle ile ilgili temel terim ve kavramları açıklayabilme.
Kullanılan araç ve gereçleri açıklayabilme.
Desen ve kompozisyon hazırlamayı açıklayabilme.
Kumaşı işlemeye hazırlama aşamalarını uygulayabilme.
Deseni kumaşa sayarak geçirmeyi uygulayabilme.
İğne tekniklerini uygulayabilme.
Ürün oluşturabilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İşlemenin tarihi gelişimi. İşlemenin tanımı ve temel terimler. İşleme tekniği hakkında genel bilgi
2. Hafta  İşlemede desen özellikleri ve desen geçirme teknikleri, renk seçimi ve uyumu
3. Hafta  İşlemede kumaşı germenin önemi ve germe teknikleri, kumaşı hazırlama
4. Hafta  Basit nakış iğne teknikleri ile ilgili genel bilgi, kumaşı hazırlama, iğne tekniklerini uygulama
5. Hafta  Basit nakış iğne tekniklerini uygulama
6. Hafta  Basit nakış tekniklerinde kullanılan kenar temizleme teknikleri ve ürüne uygun kenar temizleme tekniğini uygulama
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta  Aplike tekniği ile ilgili genel bilgi, kumaşı hazırlama, iğne tekniklerini uygulama
9. Hafta  Aplike iğne tekniklerini ve yardımcı iğne tekniklerini uygulama
10. Hafta  Aplike tekniğinde kullanılan kenar temizleme teknikleri ve ürüne uygun kenar temizleme tekniğini uygulama,tekniğe uygun ütü yapma ve ürünü ütüleme
11. Hafta  Pul-bocuk tutturma teknikleri ile ilgili genel bilgi, iğne tekniklerini uygulama
12. Hafta  Pul-bocuk tutturma teknikleri ve yardımcı iğne tekniklerini uygulama
13. Hafta  Aplike ve pul-boncuk tutturma tekniklerinde kullanılan kenar temizleme teknikleri ve ürüne uygun kenar temizleme tekniğini uygulama
14. Hafta  İşlemeli ürünlerde ütü yapma bilgisi ve ürünlerin ütülenmesi, ürünlerin bakımı ve saklanması
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Süheyla Korkusuz, Nakış Temel Ders Kitabı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1980. • El İşlemeleri, Hülya Köklü, YA-PA Yayınları, İstanbul, 2002. • Şehdabe Markaloğlu ve Hatice Sargın, Basit İşleme İğneleri, Kız Teknik Öğretmen Okulu, Ankara, 1981. Nursel Baykasoğlu, Suzeni (İlme-Kasnak İşi), G.Ü. Mesleki Eğitim Fakültesi, Ankara, 1994.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Araştırma Önerisi Hazırlar
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
1
 Uygulama
1
1
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
14
4
56
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX