GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇİNİ TASARIMI-I/ÇST-307-S
Dersin Adı: ÇİNİ TASARIMI-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Seramik çamurları hakkında bilgi sahibi olabilme
Seramik çamurunun homojen karışım tekniğini bilme
Sucuk tekniğinde şekillendirebilme
Plaka tekniğinde şekillendirebilme
Tasarım yöntemlerini uygulayabilme
Görsel bakış ve algılamayı öğrenebilme
Verilen tasarımı uygulayabilme.
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Seramik çamuru hakkında bilgilendirme
2. Hafta  Seramik çamurunun yoğrulması,havasının alınması ve sucuk yönteminin öğretilmesi
3. Hafta  Sucuk tekniğinde silindir,vazo,küp v.s. gibi uygulamaların öğretilmesi ve uygulatılması.
4. Hafta  Sucuk tekniğinin uygulanmasına devam edilmesi.
5. Hafta  Plaka tekniğinin tanıtılması ve uygulanması.
6. Hafta  Plaka tekniğinin uygulatılması
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Şamotlu çamur ile plaka yönteminde uygulama
9. Hafta  Şamotlu çamur ile plaka yönteminde uygulama
10. Hafta  Yaş çamur üzerine dekor uygulamalar
11. Hafta  Yaş çamur üzerine dekor uygulamalar
12. Hafta  Yaş çamur üzerine dekor uygulamalar
13. Hafta  Ürünlerin kurutulması
14. Hafta  Şekillendirilen ürünün bisküi ve sırlanılması ve bitmiş hale getirilmesi ile sunumu
15. Hafta  Final Çalışması
16. Hafta  Final Çalışması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  SEVİM, S.Sıdıka ,Dekorlama Yöntemleri ,Eskişehir: Anadolu Ünv.Yayınları ATASOY ,Nurhan,Julian RUBY,İznik,İstanbul: Teb. Yayınları GÜNGÖR ,İ. Hulusi, (1972),Temel Tasar – Basic Design , İstanbul: Çeltüt Matbaacılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, gözlem, inceleme, ,araştırma ve uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değil
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
14
4
56
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX