GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KUMAŞ DESEN TASARIMI/HKT-304-S
Dersin Adı: KUMAŞ DESEN TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Prof. Aysen SOYSALDI, Assoc. Prof. Dr. Fatmanur BAŞARAN Assist. Prof. Dr. Hatice TOZUN http://websitem.gazi.edu.tr/site/feriha , http://websitem.gazi.edu.tr/site/asoysal, websitem.gazi.edu.tr/site/nbasaran, http://we
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Estetik niteliği olan dokuma yüzeyler tasarlayabilme
Renk, doku, desen ve motif bütünlüğünde yüzey düzenlemeleri oluşturmak için kullanacağı farklı malzeme ve dokuma örgülerini tespit edebilme
Kendi tasarladıkları dokuma için üretim hesaplamalarını yapabilme
Çözgü çekme ve tahar işlemlerini yapabilme
Armür şemasını ve kartlarını hazırlayabilme
Atkı ipliğini hazırlayarak dokuma yapabilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kumaş yapılarını hatırlama
2. Hafta  Dokuma yüzeyler tasarlamak için araştırma ve esgiz yapma
3. Hafta  Yaratıcılıklarını ön plana çıkaracak estetik niteliği olan desen çizimi
4. Hafta  Renk, doku, desen ve motif bütünlüğünde yüzey düzenlemeleri oluşturma
5. Hafta  Kullanacağı farklı malzeme ve dokuma örgülerini tespit etme
6. Hafta  Kendi tasarladıkları dokuma için üretim hesaplamaları yapma
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Çözgü çekme ve tahar işlemlerini yapma
9. Hafta  Armür şemasını ve kartlarını hazırlama
10. Hafta  Atkı ipliğini hazırlama ve dokuma uygulaması
11. Hafta  Dokuma uygulaması
12. Hafta  Dokuma uygulaması
13. Hafta  Dokuma uygulaması
14. Hafta  Dokumaların atölye içi sergisi ve değerlendirme
15. Hafta  Final Çalışması
16. Hafta  Final Çalışması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Dokuma Tekniği 1 ve II, Zahide İmer, Ankara, 2003 -Dokuma Kumaş Örgüleri Ve Desenciliği, Zeki Alpan,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap-pekiştirme, gözlem, inceleme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değil
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
14
4
56
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX