GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜZELER VE KÜLTÜREL MİRAS/STF-306-S
Dersin Adı: MÜZELER VE KÜLTÜREL MİRAS
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Saliha AĞAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kültür ile ilgili temel terim ve kavramları bilir.
Kültürel miras ve içeriğin açıklar
Müze tanım ve türlerini açıklar.
Türk coğrafyası kültürel miraslarını bilir ve açıklar.
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   dersler ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı, önemi, içeriği, değerlendirme yöntemleri
2. Hafta  Kültür ile ilgili temel terim ve kavramlar
3. Hafta  Kültürel miras
4. Hafta  Müzeler ve türleri
5. Hafta  Müzelerden örnekler
6. Hafta  Ankara’da yer alan müzeler
7. Hafta  Türklerde dokumacılık ve giyim kültürü
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Türk kültüründe renklerin anlamı
10. Hafta  Türklerde eğlence, yardımlaşma, halk hekimliği kültürü
11. Hafta  Türk kültüründe kitap ve kitap sanatları, damga ve motif kültürü
12. Hafta  Türklerde hat sanatı, taş işçiliği, süsleme sanatları
13. Hafta  Türklerde düğün ve yemek müzik kültürü
14. Hafta  Türk kültüründe ebru sanatı, minyatür, cam üflemeciliği,
15. Hafta  Türklerde müzik kültürü, ateş ve ocak kültürü,Türk kahvesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ü. Alaç, E. Madran, N. Özgünel (Derleyenler), Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması ve Onarılması Konularında Kaynakça, Ankara, 1990. G. Asatekin, Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız, Ankara, 2004. D. Kuban, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, Kuram ve Uygulama, İstanbul, 2000. S.Özel, Uluslar arası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, İstanbul, 1998. Türkiye’de Tarihi Kent Dokularının Korunması ve Geleceğe Taşınması Sempozyumu, Ankara, 2002. S. Atasoy, “Eğitim Kurumu olarak Müzeler” Arkeoloji ve Sanat 1 (1)Latife.1978:20-22. N. Kuruoğlu, Müzelerin Eğitim Ortamı olarak Kullanımı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) 275-285 V. Özsoy Sanat (resim) Eğitiminde Müze Okul İşbirliği ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Yayınevi 2002 Ank. P. Paulson. New Standarts for arts Teachers. Teaching Artist Journal 1(1) 2003:45-49
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX