GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MARKA YÖNETİMİ/STF-311-S
Dersin Adı: MARKA YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Saliha AĞAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/asaliha
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asaliha@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Marka ve marka yönetimin tanımını bilir.
Marka yönetimini kapsamını açıklar.
Markalaşma stratejilerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Soru cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ve eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı, önemi, içeriği, değerlendirme yöntemleri.
2. Hafta  Marka tanımı, türleri, fonksiyonları.
3. Hafta  Markanın tarihçesi.
4. Hafta  Marka yönetimi kapsamı.
5. Hafta  Ürün ve marka yönetimi ile ilgili pazarlama kavramları.
6. Hafta  Markalar ve marka yönetim süreci.
7. Hafta   Marka imajı.
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Marka kişiliği, kimliği.
10. Hafta  Marka değeri.
11. Hafta  Marka bağlılığı ve farkındalığı.
12. Hafta  Marka iletişimi.
13. Hafta  Marka ismi, sembolü, logosu, sloganı belirleme.
14. Hafta  Marka tutundurma.
15. Hafta  Sosyal medyada dijital pazarlama ve e-marka yönetimi.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Değirmenci, N. (2008), Marka Nedir?. www.pazarlamamakaleleri.com Elitok, B. (2003). Hadi Markalaşalım. İstanbul Uslu, A. T., Bayraktar, A. (2000). İnternet'te Marka Yaratımı. Pazarlama Dünyası. Sayı: 2000-04 Uztuğ, F. (2002). Markan Kadar Konuş. İstanbul: Mediacat Yayınları Tosun, Babür,N. (2014).Marka Yönetimi, İstanbul,Beta Basım Yayım. Tosun, N. (2010) İletişim Temelli Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Basım Yayım.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX