GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL ALGI/STF-307-S
Dersin Adı: GÖRSEL ALGI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Algılamanın temel kavramlarını öğrenebilme,
Sanatta görsel algı elemanlarının sınıflandırılmasını yapabilme ,
Gestalt psikolojisindeki düşünce gelişimini algılayabilme,
Sanatta görsel algı elemanlarını ayırt edebilme,
Görsel kavramanın statik elemanlarını fark edebilme,
Görsel ve algı kuramlarının tasarım sürecine katkılarını gözlemleyebilme,
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ve eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka ders bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Algılama ile ilgili temel kavramlar,
2. Hafta  Algılamanın sınıflandırması,
3. Hafta  Gestalt psikolojisi ve algı yasaları,
4. Hafta  Görsel algının özellikleri (Seçicilik, Değişmezlik, Örgütleme, Gruplama, Derinlik),
5. Hafta  Duyumun anlamı ve algı-duyum arasındaki farklar,
6. Hafta  Öğrenme olayı ve algı-öğrenme arasındaki ilişki,
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Görme olayı ve görme-algı arasındaki ilişki,
9. Hafta  Sanatta görsel algı elemanlarının sınıflandırılması,
10. Hafta  Görsel kavramanın statik elemanları
11. Hafta  Görsel kavramanın statik elemanları
12. Hafta  Görsel algı kuramlarının tasarım sürecine katkıları,
13. Hafta  Görsel algı kuramlarının tasarım sürecine katkıları,
14. Hafta  Görsel algı kuramları ile tasarım sürecini yorumlama,
15. Hafta  Görsel algı kuramları ile tasarım sürecini yorumlama,
16. Hafta  Final Çalışması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  GENÇ,A.,Sipahioğlu A.(1990),Sanatta Yaratıcı Süreç, İzmir : Sergi Yayınları GÖKAYDIN,N.(1990) ,Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, ,İzmir : Sedir Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, gözlem, inceleme, ,araştırma ve uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değil
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX