GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GİRİŞİMCİLİK/STF-305-S
Dersin Adı: GİRİŞİMCİLİK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Girişimcilik ile ilgili kavramları, önemini ve gelişimi açıklayabilme
İş planı içinde yönetim, pazarlama, finans ve üretim planlarının önemine inanır ve uygulayabilme.
Girişimcilikte iş fikirleri açıklayabilme
Girişimcilikte örnek olay incelemeleri hazırlayabilme.
Uluslararası girişimciliğin temel aşamaları İşin yapısının belirleyebilme.
Girişimcilikle ilgili gelişmeleri açıklayabilme.
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersler ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Girişimcilik İle İlgili Kavramlar;
2. Hafta  Girişimciliğin Önemi ve Gelişimi;
3. Hafta  Girişimcilerdeki Özellikler;
4. Hafta  İç ve Dış Girişimcilik; Girişimcilikte Motivasyon;
5. Hafta  Girişimcilikte Yaratıcılık ve Yenilikçilik;
6. Hafta  Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması;
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Girişimcilikte İş Fikirleri; İş Planı Hazırlama ve Doküman Haline Getirilmesi;
9. Hafta  İş Planı İçinde Yönetim, Pazarlama, Finans ve Üretim Planları;
10. Hafta  Girişimcilik Öyküleri;
11. Hafta  Girişimcilikte Örnek Olay İncelemeleri.
12. Hafta  Türkiye´de ve Dünyada Girişimcilik.Uluslararası girişimciliğin temel aşamaları İşin yapısının belirlenmesi
13. Hafta  Pazarın ve tüketici yapısının belirlenmesi, Üretim ve dağıtım aşamalarının planlanması ,
14. Hafta  Başka girişimlerle işbirliği
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Girişimcilik, Abdurrahman Okur, YA-PA, 1981 • Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1567, Ekim 2004 • Meslek Yüksekokulları İçin Girişimcilik, Dilsiz, İ. ve Kölük, N. (2004) Atlas Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX