GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DRAMA/STF-301-S
Dersin Adı: DRAMA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -Doç. Dr. K. Özlem ALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Özgüven ve karar verme yetisi kazanır
Sözel ve söz dışı iletişim becerisi kazanır
Yaratıcılık ve estetik değer gelişimi kazanır
Etik değer ve farkındalık gelişimi kazanır
Eleştirel ve bağımsız düşünme yeteneği kazanır
İşbirliği yapma becerisi kazanır
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ve eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersler ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, Drama teknikleri ve kullanım alanları
2. Hafta  Doğaçlamaya giriş ve doğaçlama teknikleri
3. Hafta   İletişim, etkileşim ve empati konulu drama uygulamaları
4. Hafta   Güven-güvensizlik (öz güven, öz saygı) konulu drama uygulamaları
5. Hafta   Değerler ve farkındalık
6. Hafta   Yalan-Ön yargı konulu drama uygulamaları
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta   Görsel örneklerle drama uygulamaları
9. Hafta  Yazınsal örneklerle drama uygulamaları
10. Hafta   Görsel örneklerle drama uygulamaları
11. Hafta   Yazınsal örneklerle drama uygulamaları
12. Hafta  Atık malzemelerle yaratıcı drama uygulamaları
13. Hafta   Yaratıcılık ve pandomim uygulamaları
14. Hafta  Amaç, hedef ve karar verme süreçlerine ilişkin drama uygulamaları
15. Hafta   Süreçsel darama uygulamaları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Uşaklı, H. (2007). Drama ve İletişim Becerileri, Nobel Yayınları, Ankara. Üstündağ, T. (2000). Yaratıcı Drama ve Öğretmenimin Günlüğü, Pegem A Yayınları, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, gösteri, gözlem, inceleme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX