GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇİNİ SANATI-II/GTS-208
Dersin Adı: ÇİNİ SANATI-II
Dersin Kredisi: 6 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Desenin tasarlama aşamasında klasik eserlerdeki desen tasarımlarını bilme
Tabak, dik formlarıve pano desenleri sınıflandırabilme
Pano desenlerinin klasikteki yapılarını bilme
Desen tasarımı aşamasında yapılacak işlemleri ve metotları bilme
Deseni çizilecek alan sınırını belirleyebilme ve simetri ekserler çizilerek paftalara ayırabilme.
Çizilecek desenin planını yapabilme; plan üzerindeki yerler belirleyerek motiflerin plan üzerine çizebilme
Desen tasarlama aşamalarını dikkate alınarak desen tasarlayabilme
Desenin temize çekilerek son düzeltmelerin nasıl yapılacağınıbilme
Desenin klasik eserlere göre renklendirilmesinin yapılarak boyayabilme
Desenin aydınger üzerinde geçirebilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Desen tasarımı aşamaları dikkate alınarak, klasik eserlerdeki çini tabak formlarının incelenmesi
2. Hafta  Klasik eserlerdeki çini tabak formlarına ait motif ve kompozisyon özelliklerinin belirlenmesi.
3. Hafta  Çini tabak formunun alanını belirlenerek, simetri eksenlerinin çizilmesi ve paftalara ayrılması
4. Hafta  Tasarlanacak desenin planının yapılması ve uygun büyüklükteki motiflerin plan üzerindeki yerleştirilmesi
5. Hafta  Tasarlanan desenin temize çekilerek , renk analizlerinin yapılması ve aydıngere geçirilmesi.
6. Hafta  Klasik eserlerdeki dik formlar ve kullanılan motiflerin incelenmesi.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Tasarlanacak desenin planının yapılması ve uygun büyüklükteki motiflerin plan üzerindeki yerlerinin belirlenerek çizilmesi.
9. Hafta  Tasarlanan desenin temize çekilerek renk analizinin yapılması ve aydıngere geçirilmesi.
10. Hafta  Desen tasarlama aşamaları dikkate alınarak klasik eserlerdeki panoların incelenmesi ve kullanılan motifler üzerinde durulması.
11. Hafta  Klasik pano desenlerindeki kitabe açma kapama kenar suyu ve çeşitleri madalyon yapıları üzerinde durulması
12. Hafta  Pano deseninin alanlarının belirlenerek simetri eksenlerinin çizilmesi ve paftalara ayrılması
13. Hafta  Tasarlanacak desenin planının yapılması ve uygun büyüklükteki motiflerin plan üzerindeki yerlerinin belirlenerek çizilmesi.
14. Hafta  Tasarlanan desenin temize çekilerek renk analizinin yapılması ve aydıngere geçilmesi.
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ATASOY, Nurhan, İznik Seramikleri. -BAKIR, Sitare ,Turan, İznik Çinileri ve Gülbengyan Koleksiyonu. -ÖNEY, Gönül,(1976), Türk Çini Sanatı ,İstanbul: Yapı Kredi Bankası Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
5
70
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
202
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygular
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX