GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL TASARIM- I/STF-101
Dersin Adı: TEMEL TASARIM- I
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat eseri ve tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olma.
Sanat eseri ve tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapabilme.
Sanat ve tasarım alanlarınna dair yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanabilme.
Aktif eleştiri, ilişkilendirme, deneme, araştırma yapabilme.
Teorik bilgileri uygulamalı çalışmalara aktarabilme. Gözlem yapma.
Duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade edebilme. Sanat eserinden haz alma.
Sanatsal problemleri belirleyip, bunlara alternatif çözüm önerileri, üretebilme ve sonuçlandırma.
Sanatsal düzenleme öğe ve ilkelerinin özgün tasarımlardaki önemini kavrama.
Grup çalışmaları ile işbirliği yapabilme. Hoşgörü sahibi olma.
Sanat ve tasarsımda kullanılan malzeme ve teknikleri taanıyıp, kullanabilme ve sonucunda özgün uygulamalar gerçekleştirme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Sanat eserleri ve tasarım nesnelerini oluşturan sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri ile ilgili teorik bilgiler verilir. Bu bilgiler doğrultusunda karakalem ve renkli malzemelerle yüzey kompozisyonları ç
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen diğer dersler; desen, sanat tarihi, sanat eleştirisi.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilerle tanışma, dersin tanımı, içeriği, amacı, hedefleri ve ders programı hakkında bilgilendirme, sınıf temsilcilerinin seçimi, derste kullanıla
2. Hafta  Açık-koyu değerlerin bir form oluşumundaki öneminin kavranması için karakalem ton skalası hazırlanması ve skalanın çeşitli objelerde uygulanması.
3. Hafta  Sanatsal Düzenleme Öğeleri ve İlkeleri ile ilgili bilgilendirme. Çizgi öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
4. Hafta  Nokta öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
5. Hafta  Leke öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
6. Hafta  Nokta, çizgi, leke öğelerinin birarada kullanıldığı çalışmalar yapılması.
7. Hafta  Farklı objeler üzerinde doku çalışmalarının yapılması.
8. Hafta  Vize Sınavı (Dönem içi yapılan çalışmaların değerlendirilmesi).
9. Hafta  Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
10. Hafta  Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
11. Hafta  Suluboya kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
12. Hafta  Suluboya kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
13. Hafta  Kolaj çalışmalarının yapılması
14. Hafta  Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkelerinin sanat eserleri bağlamında değerlendirilmesi.
15. Hafta  Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri göz önünde bulundurularak kolaj ya da karakalem kompozisyon çalışması yapılması.
16. Hafta  Kompozisyon çalışmasının devamı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay. 2- İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar 3- Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi. Anadolu Üniv. Yay. 4- Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990. 5- M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986 6- Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay. 7- Metin SÖZEN, Sanat Kavram ve Teknikleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi 8- Ercüment KALMIK, Renklerin Armoni Sistemi 9- E.FISCHER, Sanatın Gerekliliği 10- J. BERGER, Görme Biçimleri 11- W. DEONNA, Sanatta Ritimler ve Kanunlar 12- Yusuf Baytekin BALCI- Nuran SAY. Temel Sanat Eğitimi, YA-PA, 2002 İst. 13- H. READ, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay. 14- J. M. PARRAMON, Resimde Renk ve Uygulanışı 15- Ali SEYLAN, Temel Tasarım. Dağdelen Basın Yayın. 16- Durmuş AKBULUT, Resim Neyi Anlatır. İstiklal Kitabevi. 17- Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 18- Jose M. PARRAMON, Çizim ve Resim
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
9
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX