GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOKUMA SANATLARI -I/GTS-211
Dersin Adı: DOKUMA SANATLARI -I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Aysen SOYSALDI, Doç. Dr. H. Sinem ŞANLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/asoysal, http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hurrem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asoysal@gazi.edu.tr, hurrem@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tarihsel süreç içerisinde geleneksel el dokumacılığının gelişimini bilme.
Yörelere göre geleneksel dokumaları teknik ve estetik özellikleriyle tanıyabilme.
El dokumacılığında kullanılan malzeme ve araçları tanıyabilme.
Türk kültürünün sürdürülmesi kapsamında geleneksel el dokumacılığının önemini kavrayabilme
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, konuları ve kaynakları
2. Hafta  El dokumacılığının tarihsel gelişimi, tanımı ve kavramlar
3. Hafta  El dokumacılığının teknik ve estetik özellikleri, hammadde, tezgah, araç-gereç özellikleri
4. Hafta  Çözgü hazırlama ve tezgaha geçirme
5. Hafta  Tahar, armür, desen tanımları, tahar ve armür uygulamaları
6. Hafta  Bezayağı dokuma
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Dimi 3/1 Z dokuma
9. Hafta  Dimi 1/3 S dokuma
10. Hafta  Panama, Çözgü ribsi
11. Hafta  Brokar, atkı ribsi, atkı kadifesi
12. Hafta  Dokuma uygulamaları
13. Hafta  Dokuma uygulamaları
14. Hafta  Dokuma uygulamaları
15. Hafta  Dokuma uygulamaları
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Özbel,K, (1945), Eski Türk Kumaşları-El Sanatları III, Ankara. Öztürk, İ,(2009) El dokumacılığına giriş, Ankara. Yağan, Ş,Y, (1978) El Dokumacılığı, İş Bankası Kültür Yay. İst. İmer Z. 2001 Gaziantep Yöresinde Üretilen Kutnu, Alaca ve Madeniye Kumaşlarının Bazı Teknolojik Özellikleri, Kültür Bakanlığı, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, gösteri, gözlem, inceleme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
14
4
56
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX