GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇİNİ SANATI-I/GTS-209
Dersin Adı: ÇİNİ SANATI-I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Olcay BORATAV,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çini sanatı ile ilgili temel terimleri tanımlayabilme.
Çini sanatının Türk ve dünya kültürü içindeki yerini açıklayabilme.
Anadolu’daki ilk seramik örnekleri ve kullanılan malzemeleri tanımlayabilme.
Anadolu medeniyetlerinde camın kullanım alanlarını,cam formlarını açıklayabilme
Anadolu Selçuklu dönemi seramiği ve mimarideki kullanım alanlarını açıklayabilme.
Osmanlı dönemi seramiği ve mimarideki kullanım alanlarını açıklayabilme.
Cumhuriyet dönemi, günümüz seramik sanatçıları ve eserleri hakkında bilgi verebilme.
İznik, Kütahya ve Çanakkale seramiklerini açıklayabilme.
Desen tasarımlarını yüzeye geçirme yöntemlerini açıklayabilme.
Çeşitli desen gruplarını listeleyebilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çini sanatı ile ilgili temel terimleri
2. Hafta  Çini sanatının tarihi gelişimi (Anadolu Medeniyetleri, Selçuklu, Osmanlı, Cumhuriyet dönemi)
3. Hafta  İznik çini ve seramikleri
4. Hafta  Kütahya çini ve seramikleri
5. Hafta  Çizimi yapılacak desen tasarımlarının kullanılacak yüzeye geçirilme yöntemlerinin anlatılması
6. Hafta  Karbon kağıdı yöntemi, kömür tozu ya da toz boya, şablon yöntemi, geometrik ölçülendirme ve fotokopi yöntemlerinin anlatılarak gösterilmesi ve uygulam
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Geometrik figüratif bitkisel desenlerin tanımlanması ve uygulanması
9. Hafta  Uygulama
10. Hafta  Uygulama
11. Hafta  Uygulama
12. Hafta  Uygulama
13. Hafta  Uygulama
14. Hafta  Pişirme
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ÖNEY, Gönül,(1976), Türk Çini Sanatı ,İstanbul: Yapı Kredi Bankası Yayınları. -YETKİN, Şerare, (1986),Anadolu’da Türk Çini Sanatının Gelişimi,İstanbul: İst.Ünv. Edebiyat Fakültesi Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Alan Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
14
4
56
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarır
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygular
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX