GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DESEN-II/STF 104
Dersin Adı: DESEN-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Atilla İLKYAZ, Doç. Dr. Gültekin AKENGİN, Doç. Ayşegül TÜRK, Yrd. Doç. Dr. Can ŞAHİN, Öğr. Gör. Murat YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atilailkyaz@gmail.com, gultekinakengin@gmail.com, gulturkgulturk@gmail.com, cansahincs@hotmail.com, ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Doğadan ve modelden çizimlerle doğru görme becerisi kazanabilme.
Ölçü alma becerisini geliştirme.
Desende ölçü, oran, orantı, denge, ritim gibi öğeleri kullanma.
Figür, natürmort ve farklı nesneleri çizebilme.
Farklı malzeme ve teknikleri yaratıcı bir şekilde kullanarak desen çizebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modelden desen çalışması
2. Hafta   Portre çalışması
3. Hafta  Modelden desen çalışması
4. Hafta  Modelden desen çalışması
5. Hafta  Modelden desen çalışması
6. Hafta  Natürmorttan desen çalışması
7. Hafta  Natürmorttan desen çalışması
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta   Modelden desen çalışması
10. Hafta   Modelden desen çalışması
11. Hafta   Modelden desen çalışması
12. Hafta   Modelden desen çalışması
13. Hafta   Modelden desen çalışması
14. Hafta  Proje çalışması
15. Hafta  Proje çalışması
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Barber, B. (2014). Çizimin Sırları-1: Temel Karakalem Teknikleri. (Çev. Manolya Aşık). İstanbul: Profil Yayıncılık. 2. Barber, B. (2015). Çizimin Sırları-2: İleri Karakalem Teknikleri. (Çev. Manolya Aşık). İstanbul: Profil Yayıncılık. 3. Dunn, A. (2015). Pen and Ink Drawing: A Simple Guide. Three Minds Press 4. DeMartin, J. (2016). Drawing Atelier - The Figure: How to Draw in a Classical Style. Ohio: North Light Books. 5. Beverly Hale, R. (2000). Anatomy Lessons From the Great Masters. New York: Watson-Guptill Publiactions. 6. Rogers Peck, S. (2012 ). Atlas of Human Anatomy for the Artist. New York: Oxford University Press. 7. Maslen, M., Southern, J. (2011). The Drawing Projects: An Exploration of the Language of Drawing. London: Black Dog Publishing. 8. Kaupelis, R. (1992). Experimental Drawing Techniques. New York: Watson-Guptill Publications.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bu ders siçin uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
6
1
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX