GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KONSERVASYON VE RESTORASYON/GTS-301
Dersin Adı: KONSERVASYON VE RESTORASYON
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Aysen SOYSALDI, Yrd. Doç. Dr. Hatice TOZUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/asoysal, http://websitem.gazi.edu.tr/site/htozun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   asoysal@gazi.edu.tr, htozun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Konservasyon ve restorasyonun tanımı, amacı ve uygulama alanlarını bilme
Müzecilik açısından maddi kültür ürünlerinin önemini bilme
Tekstil konservasyon ve restorasyon ilkeleri, kullanılan araç ve gereçleri tanıyabilme
Türkiye’de etnografik eserlerin depolanma ve korunma ortamları ve zararlılar hakkında bilgi sahibi olma
Konservasyon ve restorasyonda eserin hasar tespit çalışmaları yapabilme
Tekstil yüzeylerinin konservasyon ve restorasyonu sırasında dikkat edilmesi gereken noktaları bilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konservasyon ve restorasyonun tanımı, önemi, içeriği ve kaynakları
2. Hafta  Türkiye’de etnografik eserlerin müzelerde sergileme koşulları
3. Hafta  Türkiye’de etnografik eserlerin depolanma, korunma (konservasyonu) ve taşıma ortamları ve sorunları
4. Hafta  Depo ortamlarının düzenlenmesi, ısı, ışık, nem, toz ve mikro organizmaların etkisi
5. Hafta  Konservasyon yöntemleri, kullanılan araç ve gereçler
6. Hafta  Etnografik eserlerin temizlenmesi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Depolama sırasında dikkat edilecek hususlar
9. Hafta  Sergileme sırasında dikkat edilecek hususlar
10. Hafta  Restorasyon yöntemleri, kullanılan araç ve gereçler
11. Hafta  El yazması kitapların konservasyonu ve restorasyonu
12. Hafta  Deri eserlerin konservasyonu ve restorasyonu
13. Hafta  Tekstil eserlerin konservasyonu ve restorasyonu
14. Hafta  Ahşap eserlerin konservasyonu ve restorasyonu
15. Hafta  Çini ve kalem işi eserlerin konservasyonu ve restorasyonu
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Erdentuğ, Nermin (1970) Türk Etnografya Çalışmaları, s:65-71, (http://dergiler.ankara.edu.tr/) Mailand, Harold F. Alig, Dorothy Stites (1999) “Preserving Textiles”, Indianapolis museum of art. Jentina E. Leen, D.S.C. (1972) Textill Conservation, Butterworths, London Aydın, Öznur, (1997), Halı Restorasyonu, Kültür ve sanat dergisi, İşbankası yayınları, Aralık, Güngör, Ali, (1999), Askeri müzede restorasyon ve konservasyon çalışmaları, 1. Ulusal Taşınabilir Kültür Varlıkları Konservasyonu ve Restorasyonu Kolokyumu, Ank. Ünv. Basımevi, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, gözlem, inceleme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yapar
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirir
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alır
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünür
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarır
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadır
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX