GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALK BİLİMİ/GTS-202
Dersin Adı: HALK BİLİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   mcerkes@gazi.edu.tr, mgorur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Halk Biliminin kaynakları,sosyal değerler ve yaptırımları bilme,
Geleneksel etnografik malzemenin derlenmesi ve belgelenmesi hakkında bilgi sahibi olma
Türk Halkbilimini oluşturan; Fonetik sanatlar, dramatik sanatlar ve plastik sanatlardan oluşan halk sanatlarını tanıyabilme.
Topluma mal olan maddi kültür varlıklarının ayırt edebilme
El sanatları eğitimi ve araştırmalarında halkbilimden yararlanabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Halk bilimin tanımı, konuları, amacı ve kaynakları
2. Hafta  Halk bilimin kültür tarihi içindeki yeri ve önemi
3. Hafta  Halk bilimle diğer sosyal bilimler arasındaki ilişkiler.
4. Hafta  Dünyada ki halk bilim çalışmaları
5. Hafta  Türkiye’deki halkbilim çalışmaları.
6. Hafta  Fonetik sanatların tanımı ve sınıflaması.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Dramatik sanatların tanımı ve sınıflaması.
9. Hafta  Plastik sanatların tanımı ve sınıflaması.
10. Hafta  Alfabetik bir dizinle halk plastik sanatlarında kullanılan araçlar ve gereçler
11. Hafta  Uygulanan teknik ve üslüp özellikleriyle anonim örnekler ve kolektif iş ürünlerinin kategorileri.
12. Hafta  Halk bilimi alan araştırma yöntemleri
13. Hafta  Halk bilimi alan araştırmalarında kullanılan araçların tanım ve kullanımı
14. Hafta  Halk bilimin konusuna giren geleneksel ve yöresel ürünlerin belgelenmesi aşamasında araştırmalarda uygulanacak yöntemler.
15. Hafta  El sanatları eğitimi ve araştırmalarında halkbilimden yararlanabilme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Örnek, S. Veyis, (1977) Halkbilimi, Ankara. Baykurt Şerif, (1976) Türkiye’de Folklor, Ankara Barışta, H. Örcün; (2005) Türkiye Cumhuriyeti Dönemi Halk Plastik Sanatları, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yapar
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirir
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alır
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulama
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX