GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SÜSLEME SANATI TARİHİ/GTS-205
Dersin Adı: TÜRK SÜSLEME SANATI TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk süsleme sanatlarının tarihsel gelişimini açıklayabilme.
Her dönemin sanat dallarının teknik ve estetik özellikleri ile birbirleriyle olan etkilerini açıklayabilme.
Günümüze ulaşan kültürel mirasımıza sahip çıkma bilincini kazanabilme.
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Süsleme Sanatları Konusunda Genel Bilgi
2. Hafta  İslamiyet Öncesi Türk Süsleme Sanatları ( Hun, Göktürk ve Uygurlar’ da )
3. Hafta  İslamiyet Sonrası Türk Süsleme Sanatları ve Bu Sanatları Besleyen Kaynaklar
4. Hafta  Anadolu Türk Sanatlarını Besleyen Kaynaklar ve Sanat Etkileşimleri
5. Hafta  Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemlerinde Mimariye Bağlı Olan Süslemeler
6. Hafta  Osmanlı Döneminde Mimariye Bağlı Olan Süslemeler
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Anadolu Selçukluları ve Beylikler Dönemlerinde Küçük Bağımsız El Sanatlarında Görülen Süslemeler
9. Hafta  Osmanlı Döneminde Küçük Bağımsız El Sanatlarında Görülen Süslemeler
10. Hafta  Türk Süsleme Sanatının Ana İlkeleri ve Özellikleri
11. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen grupları ( Geometrik, Bitkisel )
12. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen grupları ( Figürlü ve Yazılı Bezeme)
13. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen grupları ( Bezeme)
14. Hafta  Türk Süsleme Sanatı’nda Motif ve Desen grupları (Nesneli Bezemeler ve Manzara resimleri)
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Arseven, C. E., (1973), Türk Sanatı, Cem Kitabevi, İstanbul -Aslanapa, O., (1984), Türk Sanatı ), Remzi Kitabevi, İstanbul -Diyarbekirli, N., (1972), Hun Sanatı , Milli Eğitim Bakanlığı, Kültür Yayınları, İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Alan Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirir
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alır
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulama
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygular
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX