GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGARLIK TARİHİ/STF-107
Dersin Adı: UYGARLIK TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uygarlık ve Kültür kavramlarını kavrayabilme,
Uygarlığın ögelerini tanımlayabilme,
Uygarlığın gerekliliklerini anlayabilme,
Uygarlığın evrimini kavrayabilme,
İlkçağ uygarlıklarını tanıyabilme,
Ortaçağ uygarlıklarını tanıyabilme,
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Uygarlık, Kültür Kavramları, aralarındaki farklar, Alan Terminolojisi
2. Hafta  Uygarlığın Gereklilikleri; Akıl, bilim ve metod yolu ile bilgi üretme, Teknoloji kullanma, Toplumsal örgütlenme, Kentleşme,
3. Hafta  Uygarlığın Ögeleri; Sosyo ekonomik yapı, Siyasal Yapı, Din,Düşünce ve Sanat ürünleri,
4. Hafta   İlkçağ, Batı Uygarlıkları Yunan Uygarlığı, Roma Uygarlığı,
5. Hafta   İlkçağ,Ön Asya ve Mısır Uygarlıkları,
6. Hafta   İlkçağ,Anadolu Uygarlıkları,
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta  Müze Gezisi,
9. Hafta  İlkçağda Asya Uygarlıkları,
10. Hafta  Uzakdoğu ve Amerika Kıta Uygarlıkları,
11. Hafta  Ortaçağda Avrupa Uygarlıkları,
12. Hafta   Ortaçağda Türk ve İslam Uygarlığı,
13. Hafta   İstanbulun Fethinin Etkileri ve Osmanlı Uygarlığı,
14. Hafta  Avrupa'da Rönesans ve reformun getirdikleri, Avrupa'da Sanayi Devrimi ve Sonrası
15. Hafta  Uygarlıklararası Etkileşimler,
16. Hafta  Yarıyıl sonu Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Braudel,F. (Çev.Kılıçbay, M.A).1995.Uygarlıkların Grameri,İmge Kitabevi. Eyuboglu, İ.Z.1981. Anadolu Uygarlığı, Der Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
9
2
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili Türk-İslam sanat kültürü ve estetik konularında bilgi sahibidirX
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilirX
3
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanırX
4
Kitap, Çini, Halı-Kilim-kumaş tasarımı alanındaki yeterli düzeyde bilgi, beceri ve alışkanlıkları kullanarak tasarım yaparX
5
Teknolojik gelişmeleri kullanarak Geleneksel Türk Sanatları alanında yenilikçi prototip ürün geliştirirX
6
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ya ekip üyesi olarak sorumluluk alırX
7
Geleneksel Türk Sanatları alanında özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirirX
8
Çözümleyici ve eleştirel düşünürX
9
Kendi eserlerini sorgulamaX
10
Geleneksel Türk Sanatları alanı ile ilgili konuları görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak aktarırX
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje,etkinlikler düzenler ve uygularX
12
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve Uluslar arası değerlerin farkındadırX
13
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceyle, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirX
14
Alanında başarıyla iş yürütebilecek yetkinliğe sahiptirX