GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖSTERİ VE SERGİLEME TEKNİKLERİ-I/GST-208
Dersin Adı: GÖSTERİ VE SERGİLEME TEKNİKLERİ-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Ayşegül Türk, Öğr.Gör. H.Berna İstifoğlu Orhon
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~aysegül, www.gazi.edu.tr/~berna
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulturkgulturk@gmail.com, hberna@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Algının tanımını yapabilme.
Tasarım olgusu ve tasarlama ile etkili sunum yapabilme.
Disiplinler arası sanat ortamında sergileme, gösteri tekniklerini uygulayabilme.
Gösteri ve sergileme mekanlarındaki tasarımları değerlendirebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilerle tanışma, dersin tanımı, içeriği, amacı, hedefleri ve ders programı hakkında bilgilendirme. Algının Tanımı ve Algı Kuramları.Görsel algı.
2. Hafta  Tasarımda algılama biçimleri.Tasarımda algıyı bozan etmenler. Algıyı Yönlendirme.
3. Hafta  Tasarımda Algıyı Yönlendiren Temel Bileşenler: Yüzey, Çizgi, Doku. Gösteri ve sergileme mekanlarının özellikleri.
4. Hafta  Gösteri ve sergileme mekanlarının tarihsel gelişimi.
5. Hafta  Gösteri ve sergileme mekanlarının türleri.
6. Hafta  Sergileme Türleri: Sanat Sergileri, Kültürel Sergiler, Ticari Sergiler.
7. Hafta  Vize sınavı
8. Hafta  Gösteri ve sergilemelerde mekanın dönüştürülmesi.Dönüşüm Etmenleri.Dönüşümü Destekleyen Araçlar.
9. Hafta  Ulusal ölçekte farklı amaçlarla yapılan sergi türlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi :Rapor şekline getirilmesi.
10. Hafta  Ulusal ölçekte farklı amaçlarla yapılan sergi türlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi :Rapor şekline getirilmesi.
11. Hafta  Model bir sergi tasarlama (Konsept Oluşturma).
12. Hafta  Model bir sergi tasarlama (Katılım koşullarını hazırlama).
13. Hafta  Model bir sergi tasarlama (Mekanı konsepte uygun hale dönüştürme).
14. Hafta  Model bir sergi tasarlama (Yapıt ile mekan arasındaki uyumluluk).
15. Hafta  Model bir sergi tasarlama (Aydınlatma ve ses donanımı)
16. Hafta  Final sınavı. Dönem sonu kazanımları değerlendirme.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1960 Sonrası Sanat: Semra Germaner Arayışlar: Nancy Atakan Modernizmden Postmodernizme: Mehmet Yılmaz İletişim ve Grafik Tasarım;Emre Becer
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
9
4
36
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları bilir.X
2
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyal, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır.X
3
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.X
4
- Görsel sanatlar alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler.X
5
- Alanı ile ilgili fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder, mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.X
6
-Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır. - Görsel Sanatlar alan problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
7
- Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
8
-İş güvenliği, sosyal güvenlik ve sürdürülebilir tasarım konuları ve bu konulardaki haklarını bilir.X
9
Alanı ile ilgili, estetik ve disiplinlerarası güncel sanat projeleri içinde yer alır.X
10
- Sanat ve bilim etiği bilincine sahiptir.X
11
- Görsel Sanatlar alanında Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.X
12
- Görsel Sanatlar faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.X
13
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar.X
14
- Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, Görsel sanatlar alanındaki gelişmeleri izleyerek kişisel gelişimini devam ettirir.X
15
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
16
- Çözüme dayalı, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X