GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL ALGI/GST-214
Dersin Adı: GÖRSEL ALGI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Murat YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Görsel algının temel özelliklerini kavrayabilmek
Işık, biçim, yüzey, renk, boşluk, perspektif, hareket gibi temel elemanların görsel algılama sürecindeki etkilerini görsel örnekler üzerinden değerlen
Işık, biçim, yüzey, boşluk, perspektif, hareket gibi temel algı elemanlarının doğasını kavrayabilmek,
Işık, biçim, yüzey, katman, boşluk, perspektif, hareket gibi temel elemanlarının görsel tasarım sürecindeki rollerini analiz edebilmek,
Temel algı elemanlarının farklı sanat dallarında görsel tasarım ve üretim sürecindeki rolünü kavrayabilmek,
Soyut-Somut ilişkilerinde ifadeyi tartışır.
Parçaları analiz etmeden bütünü görür.
Parça-bütün ilişkilerinde belirleyici faktörleri analiz eder.
Denge sistemlerinde renk ve biçim ilişiklerini çözümler.
Entropi ve sanat ilişkisinde ifade ve duygu iletişimini gösterir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Duyum ve algı süreçlerinin tanımlanması Görsel algının özellikleri ve öneminin kavranması
2. Hafta   Görsel algılama sürecinin ardındaki fizyolojik ve kültürel süreçlerin incelenmesi
3. Hafta  Temel görsel algı ögelerinin tanımlanması : Işık-Renk-Biçim
4. Hafta  Temel görsel algı ögelerinin tanımlanması:Doku-Yüzey- Katman
5. Hafta  Temel görsel algı ögelerinin tanımlanması:Perspektif/Derinlik
6. Hafta   Temel görsel algı ögelerinin tanımlanması: Hareket
7. Hafta   Görsel algıda yanılsama olgusunu değerlendirmek, yanılsama-öznellik-tasarım ilişkisini yorumlamak
8. Hafta  Görsel sanat dallarında görsel algı elemanlarının kullanılması ve anlamlandırılması: Resim ve Hacim sanatları
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta   Görsel sanat dallarında görsel algı elemanlarının kullanılması ve anlamlandırılması: Grafik Sanatları
11. Hafta   Görsel sanat dallarında görsel algı elemanlarının kullanılması ve anlamlandırılması: Fotoğraf Sanatı
12. Hafta   Görsel sanat dallarında görsel algı elemanlarının kullanılması ve anlamlandırılması: Sinema Sanatı
13. Hafta   Görsel sanat dallarında görsel algı elemanlarının kullanılması ve anlamlandırılması: Sinema Sanatı
14. Hafta  Görsel sanat dallarında görsel algı elemanlarının kullanılması ve anlamlandırılması: Reklam
15. Hafta  Görsel sanat dallarında görsel algı elemanlarının kullanılması ve anlamlandırılması: Reklam
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, 2012 2-Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2014 3-Aydın Genç, Aydın Sipahioğlu, Görsel Algılama- Sanatta Yaratıcı Süreç, Sergi Yayınları, İzmir, 1990 4- John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul, 2014 5- Levent Kılıç, Görüntü Estetiği, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1994
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları bilir.X
2
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyal, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır.X
3
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.X
4
- Görsel sanatlar alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler.X
5
- Alanı ile ilgili fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder, mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.X
6
-Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır. - Görsel Sanatlar alan problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
7
- Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
8
-İş güvenliği, sosyal güvenlik ve sürdürülebilir tasarım konuları ve bu konulardaki haklarını bilir.
9
Alanı ile ilgili, estetik ve disiplinlerarası güncel sanat projeleri içinde yer alır.X
10
- Sanat ve bilim etiği bilincine sahiptir.X
11
- Görsel Sanatlar alanında Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.X
12
- Görsel Sanatlar faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.X
13
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar.
14
- Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, Görsel sanatlar alanındaki gelişmeleri izleyerek kişisel gelişimini devam ettirir.X
15
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
16
- Çözüme dayalı, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X