GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DESEN I/STF 103
Dersin Adı: DESEN I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. H. Berna İSTİFOĞLU ORHON
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hberna@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Doğadan ve modelden çizimlerle doğru görme becerisi kazanabilme.
Desende ölçü, oran, orantı, denge, ritim gibi öğeleri kullanma.
Figür, natürmort ve farklı nesneleri çizebilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtımı ve ders içeriğinin tartışılması
2. Hafta   Ölçü, oran-orantı, denge, kompozisyon
3. Hafta  Doğadan desen çalışması
4. Hafta  Natürmorttan desen çalışması
5. Hafta  Canlı modelden desen çalışması
6. Hafta  Canlı modelden desen çalışması
7. Hafta  Canlı modelden desen çalışması
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kompozisyon araştırmaları (hareket, denge çalışmaları)
10. Hafta   Modelden kompozisyon araştırmaları (hareket, denge çalışmaları)
11. Hafta  Sanatçılardan desen kopya yapılması
12. Hafta  Sanatçılardan desen kopya yapılması
13. Hafta   İmgesel desen çalışması
14. Hafta  Final projesi hazırlık
15. Hafta  Final Projesini tartışma ve değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR (RECOMMENDED OR REQUIRED READING) -- Maks. Karakter: 1000 1. Barber, B. (2014). Çizimin Sırları-1: Temel Karakalem Teknikleri. (Çev. Manolya Aşık). İstanbul: Profil Yayıncılık. 2. Barber, B. (2015). Çizimin Sırları-2: İleri Karakalem Teknikleri. (Çev. Manolya Aşık). İstanbul: Profil Yayıncılık. 3. Dunn, A. (2015). Pen and Ink Drawing: A Simple Guide. Three Minds Press 4. DeMartin, J. (2016). Drawing Atelier - The Figure: How to Draw in a Classical Style. Ohio: North Light Books. 5. Beverly Hale, R. (2000). Anatomy Lessons From the Great Masters. New York: Watson-Guptill Publiactions. 6. Rogers Peck, S. (2012 ). Atlas of Human Anatomy for the Artist. New York: Oxford University Press. 7. Maslen, M., Southern, J. (2011). The Drawing Projects: An Exploration of the Language of Drawing. London: Black Dog Publishing. 8. Kaupelis, R. (1992). Experimental Drawing Techniques. New York: Watson-Guptill Publications.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
12
4
48
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
114
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları bilir.X
2
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyal, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır.X
3
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.X
4
- Görsel sanatlar alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler.X
5
- Alanı ile ilgili fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder, mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.X
6
-Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır. - Görsel Sanatlar alan problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
7
- Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
8
-İş güvenliği, sosyal güvenlik ve sürdürülebilir tasarım konuları ve bu konulardaki haklarını bilir.X
9
Alanı ile ilgili, estetik ve disiplinlerarası güncel sanat projeleri içinde yer alır.X
10
- Sanat ve bilim etiği bilincine sahiptir.X
11
- Görsel Sanatlar alanında Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.X
12
- Görsel Sanatlar faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.X
13
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar.X
14
- Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, Görsel sanatlar alanındaki gelişmeleri izleyerek kişisel gelişimini devam ettirir.X
15
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
16
- Çözüme dayalı, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X