GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KARŞILAŞTIRMALI YAPIT ANALİZİ/GST-416
Dersin Adı: KARŞILAŞTIRMALI YAPIT ANALİZİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir eser analizi yapabilme
Bir eserin yapılış koşullarına bağlı olarak anlatım özelliklerini analiz edebilme
Aynı çağ ve döneme ait sanat eserlerinin karşılaştırmalı olarak analizlerini yapabilme
Sanat tarihi süreci içerisinde her dönem ve çağın kendi estetik anlayışına uygun bir analiz yapabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Sanatta temel kavramlar
3. Hafta  Toplum, Yapıt, Sanatçı, İzleyici Kavramları
4. Hafta  Sanatın toplumsal yönü
5. Hafta  Kültürel değişme, ulusal kültür, sanat dünyası, reklam-pazarlama kavramları ve sanata etkisi
6. Hafta  Örneklerle resim şiir edebiyat ve müzik karşılaştırmaları
7. Hafta  Yapıt örnekleri üzerine karşılaştırmalı değerlendirmeler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Yapıt örnekleri üzerine karşılaştırmalı değerlendirmeler
10. Hafta  Rönesans, Barok resim özellikleri ve karşılaştırılması
11. Hafta  Modern plastik sanatları hazırlayan etkenler
12. Hafta  Sanat akımları örnekler üzerinde değerlendirme ve yorum
13. Hafta  Türk ve Batı sanatından örnekler
14. Hafta  Sunu ve değerlendirme
15. Hafta  Sunu ve değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Susan Bright, ‘Auto Focus: The Self-Portrait in Contemporary Photography’, 2010, Thames & Hudson. -Susan Bright, ‘Art Photography Now’, 2005, Aperture. -Charlotte Cotton, ‘The Photograph As Contemporary Art’, 2004, Thames & Hudson. -Charlotte Cotton, ‘Alex Clein, ‘Words Without Pictures’, 2010, Aperture. -Charles Traub, Steven Heller, ‘The Education of a Photographer’, 2006, Allworth Communications. -Alanla ilgili her türlü görsel kaynak ve sanat yapıtları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
1
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
40
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları bilir.X
2
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyal, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır.X
3
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.X
4
- Görsel sanatlar alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler.X
5
- Alanı ile ilgili fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder, mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.X
6
-Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır. - Görsel Sanatlar alan problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
7
- Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
8
-İş güvenliği, sosyal güvenlik ve sürdürülebilir tasarım konuları ve bu konulardaki haklarını bilir.X
9
Alanı ile ilgili, estetik ve disiplinlerarası güncel sanat projeleri içinde yer alır.X
10
- Sanat ve bilim etiği bilincine sahiptir.X
11
- Görsel Sanatlar alanında Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.X
12
- Görsel Sanatlar faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.X
13
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar.X
14
- Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, Görsel sanatlar alanındaki gelişmeleri izleyerek kişisel gelişimini devam ettirir.X
15
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
16
- Çözüme dayalı, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X