GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK RESİM SANATI TARİHİ/GST-311
Dersin Adı: TÜRK RESİM SANATI TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş. Gör. Dr. Asuman AYPEK ARSLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Sanatının oluşum ve gelişim sürecini öğrenebilme
Türk Sanatının önemli gruplarını ve sanatçılarını tanıyabilme
Türk Sanatındaki üslupları tartışabilme
Türk Sanatçılarını grup ve oluşumlar bazında öğrenebilme
Türk Sanatının bugün geldiği noktayı tartışabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Devrimi ve Kültürel Hareketlilik
2. Hafta  Resimde, Cumhuriyet’in İlk 10 Yılı
3. Hafta  Müstakiller
4. Hafta  Heykel ve Mimaride, Cumhuriyet’in İlk 20 Yılı
5. Hafta  Onlar Grubu
6. Hafta  D Grubu; Yeniler Grubu, Yurt Gezileri
7. Hafta  Vize Sınavı
8. Hafta  İkinci Dünya Savaşı Döneminde Türk Sanatı
9. Hafta  İkinci Dünya Savaşı Döneminde Türk Sanatı
10. Hafta  Türk Resminde Soyutlayıcı Eğilimler
11. Hafta  Figür ve Soyut İkilemi
12. Hafta  İstanbul ve Ankara Çekişmesi
13. Hafta  Çağdaş Yönelimler
14. Hafta  Çağdaş Yönelimler
15. Hafta  Bienaller ve Etkileri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ekrem Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, TÜBİTAK, 1999 Doğan Kuban, 100 Soruda Türkiye Sanatı, Gerçek Yayn., 1981 Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, 1999 Sezer Tansuğ, Türk Resminde Yeni Dönem, Remzi Kitabevi, 1999 N. Berk ve H. Gezer, 50 Yılın Türk Resim ve Heykeli, İş Bankası Yayın., 1973 Mehmet Yılmaz, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayın.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
42
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları bilir.X
2
- Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyal, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır.X
3
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.X
4
- Görsel sanatlar alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler.X
5
- Alanı ile ilgili fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder, mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.X
6
-Görsel Sanatlar alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır. - Görsel Sanatlar alan problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
7
- Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
8
-İş güvenliği, sosyal güvenlik ve sürdürülebilir tasarım konuları ve bu konulardaki haklarını bilir.X
9
Alanı ile ilgili, estetik ve disiplinlerarası güncel sanat projeleri içinde yer alır.X
10
- Sanat ve bilim etiği bilincine sahiptir.X
11
- Görsel Sanatlar alanında Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.X
12
- Görsel Sanatlar faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.X
13
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar.X
14
- Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, Görsel sanatlar alanındaki gelişmeleri izleyerek kişisel gelişimini devam ettirir.X
15
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
16
- Çözüme dayalı, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X