GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL ALGI (SEÇMELİ)/STF-307-S
Dersin Adı: GÖRSEL ALGI (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Aybige DEMİRCİ ŞENKAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/aybige
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aybige@gazi.edu.tr , aybige.demirci@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Algılamanın temel kavramlarını öğrenir
Gestalt psikolojisindeki düşünce gelişimini algılar
Sanatta görsel algı elemanlarının sınıflandırılmasını yapar
Sanatta görsel algı elemanlarını ayırt eder
Görsel kavramanın statik elemanlarını fark eder
Görsel ve algı kuramlarının tasarım sürecine katkılarını gözlemler



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Algılama ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta  Algılamanın sınıflandırması,
3. Hafta  Gestalt psikolojisi ve algı yasaları
4. Hafta  Görsel algının özellikleri (Seçicilik, Değişmezlik, Örgütleme,Gruplama, Derinlik),
5. Hafta  Duyumun anlamı ve algı-duyum arasındaki farklar
6. Hafta  Öğrenme olayı ve algı-öğrenme arasındaki ilişki
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Görme olayı ve görme-algı arasındaki ilişki
9. Hafta  Sanatta görsel algı elemanlarının sınıflandırılması
10. Hafta  Görsel kavramanın statik elemanları
11. Hafta  Görsel kavramanın statik elemanları
12. Hafta  Görsel algı kuramlarının tasarım sürecine katkıları
13. Hafta  Görsel algı kuramlarının tasarım sürecine katkıları
14. Hafta  Görsel algı kuramları ile tasarım sürecini yorumlama
15. Hafta  Görsel algı kuramları ile tasarım sürecini yorumlama
16. Hafta  Yarıyıl sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Genç,A.,Sipahioğlu A.1990.Sanatta Yaratıcı Süreç,Sergi Yayınları, İzmir. Gökaydın,N.1990,Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı,Sedir Yayınları,İzmir
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için gerek yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
0
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tekstil tasarıma yönelik uygun malzeme seçer ve bunları mesleğinde yaratıcı ve üretken olarak kullanır.
2
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramları açıklar.X
3
Tekstil tasarımı ile ilgili teknik temel kavramları açıklar.X
4
İş güvenliği, sosyal güvenlik ve sürdürülebilir tasarım konuları ve bu konulardaki haklarını bilir.
5
Sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri bilir.
6
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramları uygular.X
7
Tekstil tasarımı ile ilgili teknik temel kavramları uygular.X
8
Sanat, kültür ve estetik alanlarına ilişkin bilgi ve becerilerini tekstil tasarımı alanında uygular ve işler.X
9
Tekstil teknolojisi alanında sahip olduğu temel bilgileri ve becerileri tekstil tasarımında etkin ve yaratıcı biçimde uygular ve işler.
10
Tekstil tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
11
Tekstil ürünü tasarlamak için gerekli ölçme ve hesaplamaları yapar.
12
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün dokuma desen tasarımları yapar.
13
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün örme desen tasarımları yapar.
14
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün baskı desen tasarımları yapar.
15
Tekstil tasarımı sunum tekniklerini (illüstrasyon, portfolyo hazırlama, multimedya vs. ) etkin bir şekilde kullanır.
16
Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışır; mesleği ile ilgili işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
17
Tekstil tasarımı alanında mesleği ile ilgili mevzuatlara, ilkelere, değerlere, mesleki ve etik kurallarına uygun davranır.
18
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
19
Seçmiş olduğu tekstil alanında (dokuma, örme, baskı)tasarım unsur ve ilkelerine dayalı tekstil ürünlerinin ve tekniklerinin etkin olarak kullanıldığı koleksiyon geliştirir.