GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL TASARIM-I/STF-101
Dersin Adı: TEMEL TASARIM-I
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Ttürkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Murat Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ymurat/bio
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat eseri ve tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olur
Sanat eseri ve tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapar
Sanat ve tasarım alanlarınna dair yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanır
Aktif eleştiri, ilişkilendirme, deneme, araştırma yapar
Teorik bilgileri uygulamalı çalışmalara aktarır. Gözlem yapar
Duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade eder. Sanat eserinden haz alır.
Sanatsal problemleri belirleyip, bunlara alternatif çözüm önerileri, üretir ve sonuçlandırır.
Sanatsal düzenleme öğe ve ilkelerinin özgün tasarımlardaki önemini kavrar.
Grup çalışmaları ile işbirliği yapabilme. Hoşgörü sahibi olur.
Sanat ve tasarsımda kullanılan malzeme ve teknikleri taanıyıp, kullanabilme ve sonucunda özgün uygulamalar gerçekleştirir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Sanat eserleri ve tasarım nesnelerini oluşturan sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri ile ilgili teorik bilgiler verilir. Bu bilgiler doğrultusunda karakalem ve renkli malzemelerle yüzey kompozisyonları ç
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen diğer dersler; desen, sanat tarihi, sanat eleştirisi.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilerle tanışma, dersin tanımı, içeriği, amacı, hedefleri ve ders programı hakkında bilgilendirme, sınıf temsilcilerinin seçimi, derste kullanıla
2. Hafta  Açık-koyu değerlerin bir form oluşumundaki öneminin kavranması için karakalem ton skalası hazırlanması ve skalanın çeşitli objelerde uygulanması.
3. Hafta  Sanatsal Düzenleme Öğeleri ve İlkeleri ile ilgili bilgilendirme. Çizgi öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
4. Hafta  Nokta öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
5. Hafta  Leke öğesine yönelik çalışmalar yapılması.
6. Hafta  Nokta, çizgi, leke öğelerinin birarada kullanıldığı çalışmalar yapılması.
7. Hafta  Farklı objeler üzerinde doku çalışmalarının yapılması.
8. Hafta  Vize Sınavı (Dönem içi yapılan çalışmaların değerlendirilmesi).
9. Hafta  Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
10. Hafta  Çini mürekkebi kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
11. Hafta  Suluboya kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
12. Hafta  Suluboya kullanılarak farklı objeler üzerinde leke çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
13. Hafta  Kolaj çalışmalarının yapılması.
14. Hafta  Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkelerinin sanat eserleri bağlamında değerlendirilmesi.
15. Hafta  Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri göz önünde bulundurularak kolaj ya da karakalem kompozisyon çalışması yapılması.
16. Hafta  Kompozisyon çalışmasının devamı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay. 2- İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar 3- Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi. Anadolu Üniv. Yay. 4- Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990. 5- M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986 6- Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay. 7- Metin SÖZEN, Sanat Kavram ve Teknikleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi 8- Ercüment KALMIK, Renklerin Armoni Sistemi 9- E.FISCHER, Sanatın Gerekliliği 10- J. BERGER, Görme Biçimleri 11- W. DEONNA, Sanatta Ritimler ve Kanunlar 12- Yusuf Baytekin BALCI- Nuran SAY. Temel Sanat Eğitimi, YA-PA, 2002 İst. 13- H. READ, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay. 14- J. M. PARRAMON, Resimde Renk ve Uygulanışı 15- Ali SEYLAN, Temel Tasarım. Dağdelen Basın Yayın. 16- Durmuş AKBULUT, Resim Neyi Anlatır. İstiklal Kitabevi. 17- Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 18- Jose M. PARRAMON, Çizim ve Resim
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  N/A
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
9
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
12
6
72
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
164
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tekstil tasarıma yönelik uygun malzeme seçer ve bunları mesleğinde yaratıcı ve üretken olarak kullanır.X
2
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramları açıklar.X
3
Tekstil tasarımı ile ilgili teknik temel kavramları açıklar.X
4
İş güvenliği, sosyal güvenlik ve sürdürülebilir tasarım konuları ve bu konulardaki haklarını bilir.
5
Sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri bilir.X
6
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramları uygular.X
7
Tekstil tasarımı ile ilgili teknik temel kavramları uygular.X
8
Sanat, kültür ve estetik alanlarına ilişkin bilgi ve becerilerini tekstil tasarımı alanında uygular ve işler.X
9
Tekstil teknolojisi alanında sahip olduğu temel bilgileri ve becerileri tekstil tasarımında etkin ve yaratıcı biçimde uygular ve işler.X
10
Tekstil tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
11
Tekstil ürünü tasarlamak için gerekli ölçme ve hesaplamaları yapar.X
12
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün dokuma desen tasarımları yapar.X
13
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün örme desen tasarımları yapar.X
14
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün baskı desen tasarımları yapar.X
15
Tekstil tasarımı sunum tekniklerini (illüstrasyon, portfolyo hazırlama, multimedya vs. ) etkin bir şekilde kullanır.
16
Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışır; mesleği ile ilgili işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tekstil tasarımı alanında mesleği ile ilgili mevzuatlara, ilkelere, değerlere, mesleki ve etik kurallarına uygun davranır.
18
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
19
Seçmiş olduğu tekstil alanında (dokuma, örme, baskı)tasarım unsur ve ilkelerine dayalı tekstil ürünlerinin ve tekniklerinin etkin olarak kullanıldığı koleksiyon geliştirir.X