GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNGİLİZCE-I/ING-101
Dersin Adı: İNGİLİZCE-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okutman İbrahim Halil TOPAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ibrahimtopal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler kendilerini tanıtabilir ve kelimeleri kodlayabilirler, sayıları kullanabilir ve binaların katlarını sorabilirler.
Öğrenciler kişisel bilgileri sorup öğrenebilirler,günler ve saatler hakkında konuşabilirler.
Öğrenciler günlük yaşantıları hakkında konuşabilirler, yazabilirler, karşılık verebilirler
Öğrenciler boş zaman faaliyetleri hakkında soru sorabilirler, konuşabilirler, sevdiği ve sevmediği şeyler hakkında konuşabilirler
Öğrenciler yiyecek ve içecek siparişi verebilirler,aile bireylerinin ilişkileri hakkında konuşabilirler
Öğrenciler şehirdeki değişik yerleri isimlendirebilirler, yol tarifi sorabilirler ve yapabilirler,mobilyalar ve evin kısımları hakkında konuşabilirle
Öğrenciler bir odayı tasvir edebilirler Öğrenciler yardım teklif edebilir ve yardım tekliflerini kabul edebilirler,bir şeyin tarihini verebilirler
Öğrenciler yetenekler hakkında konuşabilirler, randevu alabilir ve verebilirler, ricada bulunabilirler,mesleklerini yazılı olarak açıklayabilirler
Öğrenciler insanların o anda ne yapıyor olduklarını genellikle ne yaptıklarıyla kıyaslayabilirler, sorunları hakkında konuşabilirler,
Öğrenciler insanların geçmişte nerede olduklarını söyleyebilirler.bir şeyin ne kadar iyi olduğunu ifade edebilirler.gelecekle ilgili planlar yapabilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  DERS TANITIMI
2. Hafta  Alfabe, Meslekler, Sınıf dili, Çoğullar
3. Hafta  Ülkeler/Milliyetler, Olmak Fiili: Olumlu/olumsuz ifadeler, sorular ve kısa cevap
4. Hafta  Günlük Hayat, Sıklık Zarfları, Geniş Zaman
5. Hafta  Boş vakit faaliyetleri, Geniş Zaman / Sorular
6. Hafta  Yiyecek, İçecek Siparişi, Aile üyeleri - Ders 18- Sahip Olmak Fiili, Okuma ve Yazma
7. Hafta  Yiyecek, İçecek Siparişi, Aile üyeleri - Ders 18- Sahip Olmak Fiili, Okuma ve Yazma
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Şehirdeki Yer Adları, Mevcudiyet ,Okuma ve Yazma
10. Hafta  Yol Tarifi, Mobilya / Evin Bölümleri, Şimdiki Zaman
11. Hafta  Bir Odanın Tasvir Edilmesi, Aylar, Tarihler
12. Hafta  - …e bilmek fiili, Dinleme ve Konuşma, Rica Cümleleri
13. Hafta  Meslekler ve İlgili Fiiller, Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman
14. Hafta  Okuma ve Yazma, Gezilecek Yerler, Olmak Fiilinin Geçmiş Zamanı, Planlamalar Yapmak
15. Hafta  Okuma ve Yazma, Gezilecek Yerler, Olmak Fiilinin Geçmiş Zamanı, Planlamalar Yapmak
16. Hafta  Yarıyıl sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Elemanı Ders Notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
2
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
3
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
82
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tekstil tasarıma yönelik uygun malzeme seçer ve bunları mesleğinde yaratıcı ve üretken olarak kullanır.
2
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramları açıklar.
3
Tekstil tasarımı ile ilgili teknik temel kavramları açıklar.
4
İş güvenliği, sosyal güvenlik ve sürdürülebilir tasarım konuları ve bu konulardaki haklarını bilir.
5
Sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri bilir.
6
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramları uygular.
7
Tekstil tasarımı ile ilgili teknik temel kavramları uygular.
8
Sanat, kültür ve estetik alanlarına ilişkin bilgi ve becerilerini tekstil tasarımı alanında uygular ve işler.
9
Tekstil teknolojisi alanında sahip olduğu temel bilgileri ve becerileri tekstil tasarımında etkin ve yaratıcı biçimde uygular ve işler.
10
Tekstil tasarımı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
11
Tekstil ürünü tasarlamak için gerekli ölçme ve hesaplamaları yapar.
12
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün dokuma desen tasarımları yapar.
13
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün örme desen tasarımları yapar.
14
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün baskı desen tasarımları yapar.
15
Tekstil tasarımı sunum tekniklerini (illüstrasyon, portfolyo hazırlama, multimedya vs. ) etkin bir şekilde kullanır.
16
Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışır; mesleği ile ilgili işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
17
Tekstil tasarımı alanında mesleği ile ilgili mevzuatlara, ilkelere, değerlere, mesleki ve etik kurallarına uygun davranır.
18
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
19
Seçmiş olduğu tekstil alanında (dokuma, örme, baskı)tasarım unsur ve ilkelerine dayalı tekstil ürünlerinin ve tekniklerinin etkin olarak kullanıldığı koleksiyon geliştirir.