GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOSTÜM TASARIMI III/KTA422-S
Dersin Adı: KOSTÜM TASARIMI III
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Saliha AĞAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/asaliha/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asaliha@gazi.edu.tr, agacsaliha@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Tiyatrosu-Osmanlı Dönemine yönelik kuramsal bilgiye sahip olma.
Kostüm tasarım ve üretim aşamasında problem çözebilme.
Sahne sanatları alanında Türk Tiyatrosu-Osmanlı Dönemi kostümünü tasarlayabilme, üretebilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  KTA-321 ve KTA-322 derslerini başarmış olmak.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk giyim kuşam özellikleri
2. Hafta  Osmanlı saray giyimi
3. Hafta  Saray kumaşları
4. Hafta  Türk Tiyatrosu-Osmanlı Dönemi oyun metinlerinin incelenmesi
5. Hafta  Türk Tiyatrosu-Osmanlı Dönemi oyunları çözümleme, karakter özellikleri, sahne giysi ilişkisi, dönem modası
6. Hafta  Türk Tiyatrosu-Osmanlı Dönemi oyunları çözümleme, karakter özellikleri, sahne giysi ilişkisi, dönem modası
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Tasarım teması belirleme ve hikaye panosu hazırlama
9. Hafta  Özgün model çizme, malzeme tasarımı
10. Hafta  Modele karar verme ve malzeme tespiti
11. Hafta  Tasarlanan kostümlerin teknik çizimi
12. Hafta  Kalıp Tasarımı
13. Hafta  Kostüm dikimi
14. Hafta  Kostüm dikimi
15. Hafta  Kostüm dikimi
16. Hafta  FINAL (Ürün Değerlendirme)
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Apak, Melek. 1997 “Osmanlı Dönemi Kadın Giyimleri” İş Bankası Yayınları 2) Türkoğlu, Sebahattin. 2002 “Tarih Boyunca Anadolu’da Giyim Kuşam” İstanbul 3) MEN Yayını, 1972 “Bölgesel Türk Giysileri” MEB Yayınevi, İstanbul 4) Sevin, Nurettin. 1990 “Onüç Asırlık Türk Tarihine Bir Bakış” Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 5) Öğretim Elemanı Ders Notları ve Ders Araç Gereçleri 6) Alanla ilgili internet, gazete, dergi, moda katalogları, gösteri sanatlarına ait görseller.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
4
5
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
147
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.X
2
Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır.X
3
Moda Tasarımı alan problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
4
Moda tasarımı sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri seçer ve kullanır.X
5
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
6
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.X
7
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, moda tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyerek kişisel gelişimini devam ettirir.X
8
Alanı ile ilgili fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder, mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.X
9
Sanat ve bilim etiği bilincine sahiptir.X
10
Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.X
11
Moda tasarımı alanında Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.X
12
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar.X
13
Moda Tasarımcılığı mesleği ile ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptirX
14
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X