GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÜSLEME TEKNİKLERİ/KTA-426-S
Dersin Adı: SÜSLEME TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Halime Yüceer Arslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yuceer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Giysi çeşitlerine göre süsleme tasarımı yapabilir.
Uygun süsleme malzemelerini seçebilir.
Uygun süsleme tekniklerini seçebilir.
Giysiyi süsleyebilir.
Süslemenin kontrolünü yapabilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin Tanımı Amacına ilişkin genel bilgi
2. Hafta  Giysi çeşitlerinden; bebek ve çocuk giyimleri, erkek giyimleri, abiye giyimler, spor ve günlük giyimler, iç giyimler için süsleme tasarımları
3. Hafta  Süsleme malzemelerinin tanımları; iplikler, biye, şerit ve kurdaleler, kordon, kordonet, tül, dantel, gipür, hazır harçlar, fistolar, pul, boncuk
4. Hafta  Süsleme malzemelerinin tanımları; iplikler, biye, şerit ve kurdaleler, kordon, kordonet, tül, dantel, gipür, hazır harçlar, fistolar, pul, boncuk
5. Hafta  Dikiş tekniği ile yapılan süslemeler; Pili, Aplike, nervür, volan, kapitone, büzgüler, biyeler, hazır gereçlerin dikişi
6. Hafta  Dikiş tekniği ile yapılan süslemeler; Pili, Aplike, nervür, volan, kapitone, büzgüler, biyeler, hazır gereçlerin dikişi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Nakış tekniği ile yapılanlar; basit nakış iğneleri, zincir işi, çin iğnesi, iğne ardı, sap işi, el ve makine dikişleri ile yapılan süslemeler
9. Hafta  Nakış tekniği ile yapılanlar; basit nakış iğneleri, zincir işi, çin iğnesi, iğne ardı, sap işi, el ve makine dikişleri ile yapılan süslemeler
10. Hafta  Nakış tekniği ile yapılanlar; basit nakış iğneleri, zincir işi, çin iğnesi, iğne ardı, sap işi, el ve makine dikişleri ile yapılan süslemeler
11. Hafta  Nakış tekniği ile yapılanlar; basit nakış iğneleri, zincir işi, çin iğnesi, iğne ardı, sap işi, el ve makine dikişleri ile yapılan süslemeler
12. Hafta  Giysi çeşidine uygun süslemelerin; Amaca uygunluğunun, Tekniğine uygunluğunun, Temizliğinin (ön-arka), Boyutlarının ve oranlarının ve renk uyumunun ka
13. Hafta  Giysi çeşidine uygun süslemelerin; Amaca uygunluğunun, Tekniğine uygunluğunun, Temizliğinin (ön-arka), Boyutlarının ve oranlarının ve renk uyumunun ka
14. Hafta  Giysi çeşidine uygun süslemelerin; Amaca uygunluğunun, Tekniğine uygunluğunun, Temizliğinin (ön-arka), Boyutlarının ve oranlarının ve renk uyumunun ka
15. Hafta  Giysi çeşidine uygun süslemelerin; Amaca uygunluğunun, Tekniğine uygunluğunun, Temizliğinin (ön-arka), Boyutlarının ve oranlarının ve renk uyumunun ka
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim elemanı ders notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.
2
Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır.X
3
Moda Tasarımı alan problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
4
Moda tasarımı sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri seçer ve kullanır.X
5
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
6
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.X
7
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, moda tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyerek kişisel gelişimini devam ettirir.X
8
Alanı ile ilgili fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder, mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.X
9
Sanat ve bilim etiği bilincine sahiptir.X
10
Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.X
11
Moda tasarımı alanında Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.X
12
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar.X
13
Moda Tasarımcılığı mesleği ile ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptirX
14
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.