GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOSTÜM TARİHİ (SEÇMELİ)/KTA-325-S
Dersin Adı: KOSTÜM TARİHİ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç.Dr. Hallime Yüceer Arslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/yuceer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  www.gazi.edu.tr/yuceer halime52@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tiyatro, opera, bale, müzikal, sinema, TV dizi filimler, kukla veya gölge oyunu gibi sahne sanatlarının yapısal özelliklerini bilme,
Oyun türüne ve dönemine göre hangi giysiyi kullanılacağını inceleye bilme.
Seçilen oyunları köstüm ve oyun uyumu açısından inceleme ve kritiğini yapabilme
Oyun özelliklerine ve döneme göre tasarlanan giysi için kumaş ve malzeme seçebilme.
Kostümlerde kullanılan kalıp dikiş ve süsleme ve kumaş yapılarını inceleyebilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sahne sanatlarının yapısal özelliklerini ve gruplanması.
2. Hafta  Tiyatro, opera, bale tanımı tarihçesi ve tarihi süreç içinde giysi özellikleri
3. Hafta  Kostümlerde kullanılan kalıp dikiş ve süsleme ve kumaş yapılarını inceleme. Oyun türlerinden örnekler ve örnek kostüm incelemeleri
4. Hafta  Müzikal, sinema, TV dizi filimler, tanımı tarihçesi ve tarihi süreç içinde giysi özellikleri .
5. Hafta  Oyun türlerinden örnekler ve örnek kostüm incelemeleri
6. Hafta  Oyun türlerinden örnekler ve örnek kostüm incelemeleri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Kostümlerde kullanılan kalıp dikiş ve süsleme ve kumaş yapılarını inceleme.
9. Hafta  Oyun türlerinden örnekler ve örnek kostüm incelemeleri
10. Hafta  Kukla veya gölge oyununun tanımı tarihçesi ve tarihi süreç içinde giysi özellikleri Oyun türlerinden örnekler ve örnek kostüm incelemeleri
11. Hafta  Kostümlerde kullanılan kalıp dikiş ve süsleme ve kumaş yapılarını inceleme Oyun türlerinden örnekler ve örnek kostüm incelemeleri
12. Hafta  Oyun türüne ve dönemine göre hangi giysiyi kullanılacağını inceleye bilme.
13. Hafta   Seçilen oyunları köstüm ve oyun uyumu açısından inceleme ve kritiğini yapma. Oyun özelliklerine ve döneme göre tasarlanan giysi için kumaş ve malzeme
14. Hafta   Kostümlerde kullanılan kalıp dikiş ve süsleme ve kumaş yapılarını inceleme. Oyun türlerinden örnekler ve örnek kostüm incelemeleri
15. Hafta  Sınav çalışması
16. Hafta  YARIYIL SONU SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Altınay H. Yüceer H. (1992)Moda ve Tarihi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara Koçu, Reşat Ekrem (1996) Türk Giyim Kuşam ve Süslenme Sözlüğü, Güncel Yayıncılık, İstanbul Hakko, Cem, (1980) Moda Olgusu, İstanbul Öz, Tahsin, (1951) Türk Kumaş ve Kadifeleri Sapmaz, N., Tizer G. 1964 Giyim Tarihi, İstanbul Onur, Nur; (2004)Moda Bulaşıcıdır.Epsilon Yayıncılık- İstanbul Baudot. Françoıs,(2001) Modanın Yüztılı ITKIB Güncel yayıncılık – İstanbul Türkoğlu, Sabahattin. (2002) Tarih Boyunca Anadolu’da Giyim Kuşam-İstanbul Eronç, Perihan. ( 1984 )”Giyim Süsleme Teknikleri Miliği Eğitim Bakanlığ –İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  anlatım- uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
54
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.X
2
Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleğinde üretken olmak için kullanır.X
3
Moda Tasarımı alan problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
4
Moda tasarımı sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri seçer ve kullanır.X
5
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
6
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.X
7
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, moda tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyerek kişisel gelişimini devam ettirir.X
8
Alanı ile ilgili fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder, mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.X
9
Sanat ve bilim etiği bilincine sahiptir.X
10
Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.X
11
Moda tasarımı alanında Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.X
12
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar.X
13
Moda Tasarımcılığı mesleği ile ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptirX
14
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X