GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AMBALAJ TASARIMI/GRF- 426-S
Dersin Adı: AMBALAJ TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Gültekin Akengin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gultekinakengin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gultekinakengin
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ambalaj tasarlamada temel ilkeleri bilir.
Ambalaj tasarımı ve kullanıcı ilişkisini kurgulayabilir.
Ürüne yönelik hedef kitlenin özelliklerini göz önünde bulundurarak, beklentilerini belirleyebilir.
Ambalaj için kurumsal kimliğini yansıtabilecek, rafta benzerlerinin içinden öne çıkabilecek yaratıcı bir biçim geliştirir.
Ambalaj ve malzeme ilişkisini kurarak uygun malzemeyi seçer.
Tasarladığı ambalaja en uygun baskı yöntemini seçer.
Tasarladığı ambalajın üç boyutlu maketini ve iki boyutlu açılımını yapar.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sözlü anlatım Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
2. Hafta  Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
3. Hafta  Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
4. Hafta  Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
5. Hafta  Ara sınav
6. Hafta  Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği cam şişe korumalı bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
7. Hafta  Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği cam şişe korumalı bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
8. Hafta  Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği cam şişe korumalı bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
9. Hafta  Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği cam şişe korumalı bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
10. Hafta  Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği cam şişe korumalı bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
11. Hafta  Seçimini ve araştırmasını öğrencinin yapıp belirleyeceği cam şişe korumalı bir ürünün karton etiket ve kutu ambalaj grafik tasarım uygulamaları.
12. Hafta  Sunum
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Final (Proje Teslim)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Catherine Fishel, The Perfect Package, How to Add Value Through Graphic Design, Rockport, 2000. Ed.Gisele Kozak&Julius Wiedemann, Japanese Graphics Now!, 2003. Renee Philips, Packaging graphics + Design, 2009. Package Design, Julius Wiedemenn, 2008. Complex Packaging, Pepin Press, 2008. New Packaging Design, Janice Kirkpatrick, 2010. Luke Herriot, The Packaging and Design, Templates Sourcebook(1-2), 2007.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
15
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
12
2
24
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X