GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEZUNİYET PROJESİ/GRF402
Dersin Adı: MEZUNİYET PROJESİ
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  -Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
-Konuyu araştırarak grafik problem üretir ve geliştirir.
-Grafik Tasarımda her ayrı sorun için ayrı bir görsel kimlik yaratır.
-Grafik Tasarımda yeni, yaratıcı, deneysel çözümler geliştirir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -Bu dersin önkoşulu ya da eşkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  -Bir kurum, hizmet, ürün, etkinlik, kişi ya da grupların görsel kimliğini yaratmak için veri ve kaynak araştırma.
2. Hafta  -Araştırılan konular üzerinde tartışma; konudan grafik problem üretmek.
3. Hafta  -Bulunan görsel ve yazılı belgelerin tartışılması, saptanan konunun doğrulanması.
4. Hafta  -Grafik problem oluşturan bir konu için olası grafik çözümleri tartışmak ve fikir eskizlerine başlamak.
5. Hafta  -Çözüm önerileri için önerilen eskizlerin gelişmiş taslaklarının tamamlanması.
6. Hafta  - Çözüm önerileri için geliştirilen taslaklardan orjinal çalışmalara başlanması.
7. Hafta  -Gelişmiş taslaklardan orjinal çalışma elde etmeye yönelik uygulamalı çalışmalar.
8. Hafta  -Ara sınav
9. Hafta  -Gelişmiş taslaklardan orjinal çalışma elde etmeye yönelik uygulamalı çalışmalar.
10. Hafta  -Orjinal çalışmaların sürdürülmesi ve değerlendirilmesi.
11. Hafta  -Orjinal çalışmaların sürdürülmesi ve değerlendirilmesi.
12. Hafta  -Orjinal çalışmaların sürdürülmesi ve değerlendirilmesi.
13. Hafta  - Grafik probleme yönelik geliştirilen orijinallerin görsel kimlik niteliklerinin değerlendirilmesi.
14. Hafta  - Grafik probleme yönelik geliştirilen orijinallerin görsel kimlik niteliklerinin değerlendirilmesi.
15. Hafta  - Grafik probleme yönelik geliştirilen orijinallerin görsel kimlik niteliklerinin değerlendirilmesi.
16. Hafta  -Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, (Tevfik Fikret Uçar) , Yazılar (Steven Heller), Graphic design for the 21st Century ( Charlotte- Peter Fiell), History of Graphic Design ( Philip Meggs ), Modernizm ve Yeni Tipografi ( Emre Becer).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -Anlatım, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
13
2
26
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X