GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GRAFİK TASARIM PROJE I/GRF-301
Dersin Adı: GRAFİK TASARIM PROJE I
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Birsen ÇEKEN, Doç.Dr. Mithat YILMAZ, Doç.Dr. Gültekin AKENGİN, Yrd. Doç. Dr. Tutku Dilem ALPASLAN (KALAFAT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/tutkud
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Görsel iletişimin temel elemanlarını kullanabilme
Kavramları görselleştirebilme yeteneği
Farklı sunum alanlarına özgü çözüm üretebilme
Sayısal ortamda yapılan bir çalışmayı baskı ortamına geçirebilme
Yaptığı bir tasarımı sunabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler, notlandırma sistemi. 1ci projenin verilmesi
2. Hafta   1ci proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
3. Hafta   1ci proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi ve rafine edilmesi
4. Hafta   1ci projenin teslim edilmesi ve sunumu. 2ci projenin verilmesi
5. Hafta   2ci proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
6. Hafta   2ci proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta   2ci proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi ve rafine edilmesi
9. Hafta   2ci proje ile ilgili taslakların son şekline alması
10. Hafta  2ci projenin teslim edilmesi ve sunumu. 3. projenin verilmesi
11. Hafta   3cü proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
12. Hafta   3cü proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi ve rafine edilmesi
13. Hafta   2ci projenin teslim edilmesi ve sunumu. Final projesinin verilmesi
14. Hafta   Final projesi ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
15. Hafta   Final projesi ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi, rafine edilmesi, taslakların son şekline alması
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  T.F.Ucar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım - E.Becer, İletişim ve Grafik Tasarım - R. Williams, NonDesigners Type Book - Bereswill, Corporate Design
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
13
2
26
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X