GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GRAFİK TASARIM-II/GRF 202
Dersin Adı: GRAFİK TASARIM-II
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Dr. Tutku Dilem Alpaslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/tutkud
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   tutkud@gazi.edu.tr,tutkudilem@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kitap kapağı, ambalaj kağıdı tasarımında fonsiyon ve form ilişkisi kurabilme.
Kitap kapağı, ambalaj kağıdı tasarımlarının özelliklerini kavrayabilme.
Raportlama yapabilme.
Kitap kapağı, ambalaj kağıdı tasarımlarının belirlenen değerlendirme kriterlerine göre analiz edebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi.
2. Hafta   Belirlenen ve okunan öykülerden özgün anlatımlara gitmek.
3. Hafta   Anlatımları renlendirmek.
4. Hafta   Kurgusal yorumlara gidebilmek.
5. Hafta   Biçim yazı ilişkisi kurabilmek.
6. Hafta   Grafiksel anlatımda yer alan en yalın ve en karekteristik anlatımlara ulaşabilmek.
7. Hafta   Anlatımları renklendirmek.
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta   Kitap kapağı tasarımı
10. Hafta   Kitap kapağı tasarımı
11. Hafta   Tasarımların değerlendirilmesi.
12. Hafta   Yüzey üzerinde biçim tekrarı.
13. Hafta   Raportlama
14. Hafta   Ambalaj tasarımı
15. Hafta   Ambalaj tasarımlarının değerlendirilmesi.
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   ÇAM, Ali Tekin. Türk Grafik Tasarımcıları Logo, İstanbul, 2006. KUWAYAMA, Yasaburo. Trademarks and Symbols Of The World , The Alphabet ın Design, Tok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
10
 Uygulama
2
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
1
13
 Materyal tasarlama, uygulama
13
2
26
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
151
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X