GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM İLKE VE YÖNTEMLERİ II/GRF102
Dersin Adı: TASARIM İLKE VE YÖNTEMLERİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Birsen ÇEKEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/birsenceken
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  birsenceken@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Grafik tasarım ilkelerini (mizanpaj/layout, denge, zıtlık, vurgu, hareket, görüntü, tekrar, ritim, birlik, yakınlık, renk, biçim, boşluk,oran, çizgi)
Grafik tasarım ilkelerini ve tekniklerini eğitim amaçlı tasarım sürecinde uygular.
Eğitim amaçlı tasarım uygulamalarında grafik imajların ve kullanımının önemini açıklar.
Öğretim tasarımı sürecinde etkili bir içerik için farklı ortamları kullanabilecektir.
Tasarım problemlerinin nasıl çözüleceğini ve etkileşimli öğrenme ortamlarına yönelik çözüm becerilerinin nasıl kullanılacağını öğrenecektir (web, vide
Tasarım sürecini grafik tasarım ilkeleri doğrultusunda analiz edip, sentezleyerek değerlendirebilecektir.
Tasarım sürecini grafik tasarım ilkeleri doğrultusunda görsel, fonksiyonel ve estetik yaklaşımlar doğrultusunda analiz edip, sentezleyerek değerlendir


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Grafik Tasarım ve İletişim Kavramları,
2. Hafta  Grafik Tasarımın Bileşenleri: Görsel, Tipografik ve İşitsel Öğeler
3. Hafta  Tasarım Öğeleri Arası İlişki: Estetik Gereklilikler, İşlevsel Gereklilikler
4. Hafta  Grafik Tasarım Süreci: Amaç belirleme, Sınırları belirleme, Ana tema ve düşünceyi tanımlama, Amaç, hedef kitle beklenti, istek ve gerekliliklerini ili
5. Hafta  Grafik Tasarım Elemanları ve İlkeleri (kompozisyon, denge, zıtlık, vurgu, hareket, imaj, ritim, tekrar, uyum, süreklilik, renk, şekil, oran, çizgi, no
6. Hafta  Eğitim Amaçlı Grafik Tasarım Oluşturma Ölçütleri
7. Hafta  Vize
8. Hafta  ğitim Amaçlı Grafik Tasarım Üretiminde Kullanılan Programlar: Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Macromedia Freehand
9. Hafta  Eğitim Amaçlı Grafik Tasarım Üretiminde Kullanılan Programlar: Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Macromedia Freehand
10. Hafta  Eğitim Amaçlı Grafik Tasarım Üretimi: Amblem, Logo, Poster, CD Kapağı, Yazılım Arayüz, Web Sayfası Arayüz Tasarımları
11. Hafta  Eğitim Amaçlı Grafik Tasarım Üretimi: Amblem, Logo, Poster, CD Kapağı, Yazılım Arayüz, Web Sayfası Arayüz Tasarımları
12. Hafta  Eğitim Amaçlı Grafik Tasarım Üretimi: Amblem, Logo, Poster, CD Kapağı, Yazılım Arayüz, Web Sayfası Arayüz Tasarımları
13. Hafta  Eğitim Amaçlı Grafik Tasarım Üretimi: Amblem, Logo, Poster, CD Kapağı, Yazılım Arayüz, Web Sayfası Arayüz Tasarımları
14. Hafta  Eğitim Amaçlı Grafik Tasarım Uygulamalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bennett, A. (2006). Design Studies: Theory and Research in Graphic Design. New York, USA: Princeton Architectural Press. Berman, D.B. (2009). Do Good Design: How Designers Can Change the World. Berkeley,CA, USA: AIGA Design Press. Heller, S. (2002). The Graphic Design Reader. New York : Allworth Press. Newark, Q. (2002) What is Graphic Design? Mies : Rotovision Book (AU Library No: NC997 .N488 2002) McCreight, T. (1996). Design Language. Maine, USA: Brynmorgen Press.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
1
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
1
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
9
3
27
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X