GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MASAÜSTÜ YAYINCILIK/GRF-304
Dersin Adı: MASAÜSTÜ YAYINCILIK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1. Masaüstü yayıncılık ilkelerini bir sayfa tasarımında uygulayabilecektir.
1.1. Çoklu sayfalı yayına yönelik hedef kitlenin beklentilerini ve özelliklerini belirler.
1.2. Sayfa tasarımında tipografik ve görsel hiyerarşi kurar.
1.3. Çoklu sayfalı yayın için içeriği yansıtabilecek ve benzerleri içinden öne çıkabilecek yaratıcı bir tasarım yapar
2. Sayfa tasarımı süreci içinde forma oluşturma yöntemini kullanabilecektir.
2.1. Sayfa tasarımı ve görsel hiyerarşi ilişkisini kurarak uygun yazı karakterini seçer.
2.2. Tasarladığı sayfa tasarımına uygun görselleri seçer.
3. Tasarladığı çoklu sayfalı ürünün üç-boyutlu maketini yapabilecektir.
3.1. İki boyutlu detaylı açılımı yapar.
3.2. Yukarıdaki maddeler dahilinde adobe ilustrator, indesign ve phohtop programında hakimiyet sağlar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Masaüstü Yayıncılığa giriş ve genel bakış.
2. Hafta  Masaüstü Yayıncılıkta kullanılan resimler ve resimlerde bulunması gereken ilkelerin belirlenmesi, bu gerekenlerin Photoshop programı ile uygulanması
3. Hafta  Adobe Indesign programının irdelenmesi ve tek sayfalık bir çalışmanın gerçekleştirilmesi, resim dosyalarının ve metinlerin tasarımda kullanımları.
4. Hafta  Tek Sayfalı bir Reklam sayfasının tasarımı ve uygulaması, ders sonunda yapılan çalışmaların dijital ortamda toplanması.
5. Hafta  Çok sayfalı işlerin Adobe Indesign programında tasarımının yapılması, sayfa boyutlarının ayarlanması, baskı ve sonrası süreci.
6. Hafta  Dört sayfalı bir broşür tasarım uygulaması için yapılması gerekenlerin belirlenmesi ve ders sonunda bir broşür tasarım uygulaması.
7. Hafta  Sayfa sınırlaması olmadan dergi tasarımlarının nasıl yapılabileceği, baskı ve baskı sonrası işlemler doğrultusunda neler yapılması gereğinin belirlenm
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  16 sayfalık bir dergi tasarımının oluşturulması, master sayfaların kullanımı, dergideki makale kalıplarının oluşturulması ve uygulamaları.
10. Hafta  Bir önceki yarım kalan uygulama çalışmasına devam edilerek Ders sonunda dijitallerinin toplanması ve bir sonraki haftaya kağıt çıkışlarının teslimi.
11. Hafta  Gazete sayfa tasarımlarının irdelenmesi ve büyük ebatlı, çok sayfalı gazete gibi basılı medya araçlarının nasıl yapılacağının irdelenmesi ve uygulama.
12. Hafta  Hedef olarak seçilen bir gazete formatlarında bir gazete tasarımını yapmak, word ve farklı programlardan metin çekmek.
13. Hafta  Adobe Illustrator programının irdelenmesi, kitap projesi için konu seçimi ve proje ve projeye dair yapılacak illüstrasyonların seçilmesi.
14. Hafta  Adobe illustrator ya da photoshop programları kullanılarak illüstrasyonların tasarlanması, kitap metninin indesignda düzenlenmesi.
15. Hafta  Kitap projesinin sonuçlandırılması.
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Öğretim elemanı gerekli okuma materyalini sağlayacaktır.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X