GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GRAFİK TASARIM TARİHİ/GRF-214
Dersin Adı: GRAFİK TASARIM TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Can ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sahinc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sahinc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İlk görsel iletişim göstergesi olan mağara resimlerinden Bauhausa kadar olan dönemleri açıklayabilecektir.
Dönemlerin kültürel, ekonomik ve politik özelliklerinin görsel iletişime yansımasını bilir.
Dönemlere ait yapılan grafik tasarım ürünlerini genel özellikleri, tasarım ilke ve ölçütleri çerçevesinde tanır.
Dönemlere damgasını vurmuş ve yapıtlarıyla grafik tasarım dünyasını etkilemiş tasarımcıları bilir.
Bir dönem seçer.Seçtiği dönemin görsel özelliklerini bilir.
Dönemsel özellikleri seçtiği grafik tasarım ürünü ile bağdaştırır ve görüntüler.
Dersin sonunda açıklayarak sunar.
Haftalık yapılan araştırmalar ile sınıfta sunuş yapabilecektir.
Sunuş tekniklerini bilir ve kullanır
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Ders hakkında genel bilgi ve tanışma
2. Hafta  Sunum konularının seçilmesi
3. Hafta   İlk iletişim sistemleri, Latin Alfabesi, tipografinin gelişimi
4. Hafta   İlk dönem elyazmaları, Johann Gutenberg ve Matbaanın keşfi
5. Hafta   Erken dönem Rönesans, Hümanizm, Albrecht Dürer, Alman kitap resimlemeleri, Fransada tipografinin altın çağı
6. Hafta  Viktorya Dönemi, Sanat ve El Sanatları Akımı
7. Hafta  Viktorya Dönemi, Sanat ve El Sanatları Akımı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Art Nouveau
10. Hafta  Kubizm,
11. Hafta  Surrealizm,
12. Hafta  Futurizm, Dada
13. Hafta  Rus Süprematizmi, Konstrüktüvizm
14. Hafta  De Stijl
15. Hafta  Bauhaus Akımı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Meggs, P. (1998) A History of Graphic Design. C.A: John Wiley & Sons, Inc. Clair, K. (1999) A Typographic Workbook. N.Y: Johnn Wiley & Sons, Inc.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
61
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X