GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL İLETİŞİM/GRF-213
Dersin Adı: GÖRSEL İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Mithat Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Yrd.Doç.Dr. Mithat Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Yrd.Doç.Dr. Mithat Yılmaz
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim nediri söyleyebilme.
İletişim kurma nedenlerini söyleyebilme.
İletişim kategorilerini söyleyebilme.
İletişim sürecini söyleyebilme.
İşaretler, Simgeler, Semboller, Rakamların Dilini bilme.
Görsel iletişim ile renk ilişkisini ortaya koyabilme.
Tipografik İletişimi bilme.
Görsel İletişimde Anlama ve Anlamlandırma süreçlerini bilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2. Hafta   İletişim nedir/İletişim Kurma Nedenleri
3. Hafta   İletişim Kategorileri/İletişim Süreci
4. Hafta   Görsel İletişim tanımı ve tarihçesi.
5. Hafta   İşaretler, Simgeler, Semboller, Rakamların Dili
6. Hafta   Sembolik Olarak Göz ve Görsellik
7. Hafta   Bir Görsel İletişim Dili Semantografi
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta   Görsel İletişimde Grafikler, Simgeler, Amblemler
10. Hafta   Görsel İletişimde Renk
11. Hafta   Görsel İletişimde Renk
12. Hafta   Tipografik İletişim
13. Hafta   Görsel Algı ve Gestalt
14. Hafta   Görsel İletişimde Anlama ve Anlamlandırma
15. Hafta   Görsel İletişimde Anlama ve Anlamlandırma
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   BECER, Emre.(1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları BEKTAŞ, Dilek. (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
2
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
1
13
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2
Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3
Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7
Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12
Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13
Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X